2de HD op oude computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Griet

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
Ik werk in een school met oude computers, enkele zou ik willen uitbreiden met een 2de harde schijf uit een andere oude computer.
Probleem: de schijven die ik wil bijplaatsen kunnen niet ingesteld worden op slave. Als ik de schijf die er al insteekt op slave zet en deze die er bijkomt dus op master geeft de computer een disk failure. Is het nomgelijk dat oude schijven niet kunnen werken met andere harde schijven?

Je hebt het probleem zelf al genoemd. Een harde schijf die je niet m.b.v. jumpers op master of slave kan zetten is automatisch master. Als je dan de harde schijf die er al inzat op dezelfde ide-kabel zet, heb je inderdaad een probleem. Zit er in die oude computer niet nog een ide-connector op het moederboord? Als dat wel zo is kan je de tweede harde schijf daarop aansluiten. Dan werkt het wel. Maar ik vermoed dat er maar 1 ide connector op je moederboord zit aangezien het al een oude computer is.
Gr. Erik.

Bij oude schijven zitten de jumpers voor M/S/CS onder op de printplaat. Kijk daar eens naar.

Er zit inderdaad een jumper op de onderkant van de plaat en ik kan de harde schijf op een andere IDE kabel (of hoe noemt dat juist) steken. Ik kan nu de computer met de 2 schijven opstarten maar de tweede wordt niet herkend. Ik denk dat ik ze misschien niet goed instel in de BOIS? Misschien kan iemand me de correcte werkwijze uitleggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan