2de HD word niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neerkant

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo

Ik heb een computer waar een seagate hd in zit van 40 GB. Nu heb ik er een Maxtor hd van 40 GB bij gezet en aangesloten als slave. De seagate hd is aangesloten als master with a non-ATA compatible slave.

Maar nu kan ik nergens op mijn computer de 2de hd vinden. Weet iemand mischien waar dit aan zou kunnen liggen of moet ik hem nog installeren ofzo.

Het zou zeer fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen.

Grs. Martijn

Ja maar daar staat alleen:

-Disk 0
-Cd-rom 0
-Cd-rom 1

dus maar 1 hd

Hoe kom ik in de BIOS en waar zou die dan moeten staan?

Hoe je in het BIOS komt, staat in de handleiding van je moederbord, welke je als dat nodig is, kunt downloaden van de site van je moederbordfabrikant.

Waar de HDD's precies staan, verschilt per BIOS, maar over het algemeen in het eerste scherm. Maar ook dat staat in de handleiding.

De 2de hd staat niet in de BIOS. Daar staat Primary IDE slave = not detected.

Alle kabels goed aangesloten van de harddisk

Toen ik net ter controle de kabels los had gehaald en er weer goed in had gedaan is het alleen maar erger geworden. Nu start windows niet meer op want hij zegt dat er geen boot device is. Als ik in de BIOS kent staat er bij primary master en slave en secundary master en slave not detected dus hij ziet nu allebei de hd's en mijn dvd speler en dvd brander niet meer wat nu nu kan ik niks meer.

Doe eens een bios resset dmv van jumper of de knoopcel er even 30sec uithalen en start dan eens opnieuw op.
WEL DE STEKKER VAN DE PC KAST ER UITHALEN ANDERS BESCHADIG JE HET MOEDERBORD.

ik zie er een jumper zitten maar ook een batterijtje zon platte ronde die is toch ook voor bios of niet, moet daar ook iets mee?

maar hoe moet ik het dan stap voor stap doen? Ik wil het goed doen snap je.

Er zijn geen stappen. Je haalt de batterij er uit en doet hem er na een minuut weer in :).

moet ik dit doen terwijl de pc aan staat of uit zonder strooomstekker.

Dit heeft jammer genoeg niks uitgehaald hij zij nog stees no boot device.

Of moest ik de computer ook nog eens aanzetten zonder batterij want ik heb hem er uit gehaald en er weer in gedaan na een minuut en dan pc aangezet weer met batterij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan