2de HD word niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens naar de jumperinstelling van je windows-schijf.
Staat deze op primary without slave? Zo ja: dan moet je dit aanpassen.
(ik kan me zo'n stand namelijk wel herinneren: vandaar)

Je moet je kabels eens goed controleren of daar niet wat mis is pinnetjes van de connector verbogen of iets dergelijks.
Of sluit alleen je harddiks eens aan met het besturing systeem er op en ontkoppel de rest.

De jumper staat op master, hij kan ook aangesloten worden op master with a non-ata complatible drive. Toen ik alle kabels los haalde behalve van de hd waar windows op staat kon die nog steeds niets vinden er stond nog steeds not detected.

Of moest ik de computer ook nog eens aanzetten zonder batterij want ik heb hem er uit gehaald en er weer in gedaan na een minuut en dan pc aangezet weer met batterij.

Wellicht heeft het BIOS op deze manier een goede reset gekregen, maar bij soms moet je het batterijtje er langer dan één minuut of 30 seconden uithalen, soms wel 10 minuten.

oke dan zal ik dat eens proberen maar als ik de batterij er uit heb gehaald moet de pc dan die 10 minuten aan staan zonder baaterij of er uit halen en na 10 minuten weer aanzetten.

oke dan zal ik dat eens proberen maar als ik de batterij er uit heb gehaald moet de pc dan die 10 minuten aan staan zonder baaterij of er uit halen en na 10 minuten weer aanzetten.

Je zet de PC uit, je zorgt ervoor dat de PC geen stroom meer krijgt, je haal het batterijtje eruit, je wacht 10 minuten, je stopt het batterijtje terug, je sluit alles weer aan en je start de PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan