2de HDD voor Compaq Presario

Status
Niet open voor verdere reacties.

ppakker

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Kenners,

Ik heb een Compaq Presario SR5532NL. Ik wil daar een tweede (Seagate Baracuda) schijf in plaatsen van 1TB.
Vragen:
1. Ik heb een hoop bedrijven gebeld en bekeken, maar niemad kan mij de behuizing leveren waarmee ik deze schijf in mijn machine kan bevestigen. (In de Presario die ik heb is maar plaats voor 1 HDD)
2. Of kan de Presario maar i HDD aan en heb ik de schijf voor de ballen van..gekocht?

Pierre

Ik ken de binnenkant van deze pc niet, maar is er niet gewoon 1 extra bay vrij voor een 2e disk? De disk kan altijd ingebouwd worden. Zit er geen sata in, dan kun je altijd nog een sata PCI kaartje kopen. Maak eens een foto van de binnenkant?

en anders de floppydrive eruit,die gebruikt toch niemand meer

Die link die ik stuurde maakt een DVD brander bay naar een hardeschijf bay.

De optie van Paranoid lijkt mij meest voor de hand liggende.Volgens gegevens zouden er 4bays zijn.Indien verder niets toegevoegd zouden er 2 over zijn.Een floppy is standaard niet aanwezig.

kan het boederbord deze schijf aan

Oké, ik wil gaan voor de oplossing met de brackets om op de laats van een tweede cd/dvd drive een harde schijf te plaatsen.
Volgende vraag: kan dit moederbord (Boston-no1394) een tweede harde schijf aan? Als ik nu de schijf er aan hang, herkent Windows hem wel en installert het stuurprogramma, is zichtbaar in apparaatbeheer, maar in de verkenner zie ik niets.Hoor het graag.

Pierre

Klopt. Er zit een schijf in de bracket die maar voor een schijf geschikt is. Op beschrijvingen tussen punt 3 en 4 staat een bracket, waar drie schijven in kunnen. Dat is bij mij dus niet het geval. Die hele houder ontbreekt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan