2de interne harde schijf kwijt na wissel, wat moet ik doen om die terug te halen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Na het wisselen van een extra interne harde schijf, harde schijf kwijt.

Hoe kan ik die terug halen?

Laatst bewerkt:
Word 'ie nog wel herkend in schijfbeheer? Draait 'ie nog wel? Is het juist aangesloten?

De Bios ziet hem, Everest Home ook, maar Windows XP Pro niet.

Zo ver ik het kan zien, ziet apparatenbeheer het ook.

Ik meen dat je dat wat in Windows moet veranderen, maar ik weet niet wat.

Open schijfbeheer eens. (Start -> Alle programmas -> Bureau accessoires -> Systeemwerkset (als ik het goed heb) -> Schijfbeheer)

Zie je de schijf daar ook staan? Zo ja: Geef het dan een letter; rechtsklik -> Stationpaden toewijzen (dat knopje heb ik hier onder Windows7, of die er onder Windows XP ook zit weet ik niet. Anders zit er wel een vergelijkbaar knopje die hetzelfde doet)

Alles klopt tot schijfbeheer.

Edit:

Ik meen dat er een onderdeel van Windows XP Pro zit waar je een verloren apparaat kan terug halen.

Laatst bewerkt:
Sorry, klein foutje van mijn kant. Ondertussen is de virtuele machine opgestart :rolleyes:

Start -> Configuratiescherm -> Administratieve .. -> Computer beheer (als ik het goed vertaald heb) -> Schijfbeheer (links van het nieuw- geopende scherm) -> Heb je daar de optie zoals in mijn screenshot?

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=105826&stc=1&d=1283984814[/smallimg]

Edit: In apperaatbeheer, rechtsklik op de computernaam -> scan voor hardware .. Maar omdat je hardeschijf wel herkent was, is dat niet nodig. Grote kans namelijk dat de schijf geen letter heeft.

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    58,8 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
Tnx,

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer > Rechter muisknop op schijf 1 > Formateren

Blijkbaar had ik de schijf nog niet geformateerd na een low format.

Jou plaatjes komen mij nu erg bekend voor.

Nogmaals dank voor je hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan