2de vga poort kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulomaldinie

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2012
Hoi,
ik heb net me nieuw beeldscherm binnen.
Heb momenteel een samsung synmaster (orginele scherm) en een aoc scherm ( net nieuw).

Nu het probleem, ik heb beide schermen aangesloten op me pc. Met beiden een VGA naar DVI stukje ertussen.

Alleen hij pakt alleen in de bovenste VGA poort, het scherm.
Dus zeg maar maximaal 1 scherm per keer. Ze doen t allebei alleen in de bovenste poort.

Hoe kan dit?
Ik wil namelijk dual screen hebben...

Ik wacht gespannen op reacties.
-Paul.

ik heb trouwens:
een graphic card van Sapphire HD 6850.
En een moederboard van: Asrock 870 Extreme3 R2,0
:D

Wat gebeurd er als je hem in de DP of HDMI poort steekt?

Staat je pc goed ingesteld? (windows key + P, zet hem op dupliceren.)

Staat op het beeldscherm dat niet werkt de input goed? (Dus VGA, DVI of welke aansluiting dan ook)

Succes!

ja hij staat op duplicate en het is niet mogelijk om hem in de hdmi of Dp poort te steken. Aangezien het een vga/dvi aansluiting is.

Ja ook dat beeldscherm staat goed op de juiste instelling, want in de eerste poort doet deze het wel.
Hij identificeert de tweede poort gewoon niet, bij beiden beeldschermen.

Iemand enig idee?

Als meerdere schermen het niet erin doen, dan is de kans idd groot dat het aan de vga poort ligt.

Wat ik nog zou proberen:
Ubuntu live cd en dan proberen het 2de scherm aan te zetten in ubuntu.

en anders toch een hdmi - > DVI of DP -> DVI halen.

(of hdmi - > vga, dp -> vga)

Hij moet t gewoon doen..
ik download nu alle windows updates, zodat ik misschien daar driver bij krijg fso.

me driver is gewoon up to date.
maar stel het werkt wel in ubuntu. dan wil ik windows 7 gewoon gebruiken, en niet ubuntu besturings systeem.

hij herkend het tweede scherm gewoon niet, en zeg generic pnp monitor.
Missgien daarvoor nieuwe driver?

Laatst bewerkt:
Als het in ubuntu wel werkt dan weten we in ieder geval dat het niet aan je videokaart en scherm ligt maar aan je windows.

we kunnen nu (voordat je ubuntu ofsow probeert) natuurlijk 100.000 oplossingen verzinnen en met alle settings gaan spelen. en dan blijkt aan het eind alsnog je port gewoon kapot te zijn.

dan is het toch iets simpeler om het eerst even op ubuntu te proberen, werkt het daar ook niet dan is het of je videokaart of je scherm.

Dingen die je anders nog kunt proberen:
  • Als de pc aanstaat (met monitor aangesloten) trek de stekker uit de monitor en steek hem opnieuw erin.
  • Ga naar apparaatbeheer (windowstoest + pause / break, dan aan de linkerkant) ga daar naar monitoren en deinstalleer de 2de monitor (degene die je als 2de aansluit). herstart dan de pc

tweede stap durf ik niet te proberen want, er staat maar 1 monitor in apparaat beheer. ALs ik die dan deinstaller, doen missgien beide schermern het niet meer. OMdat hij maar 1 herkend.

Ik ga nu wel ff ubuntu instaleren en kijken.

Ubuntu Hoeft U niet te installeren, U kunt vanaf de cd een volledig werkend ubuntu OS laden. Op die manier verandert er verder niks aan de pc.

Hierzo.

U kunt aan de rechterkant ook nog kiezen of U 32 of 64 bits wilt, als U dit niet weet pak dan 32bit.
Dan stopt U de CD in de pc en herstart U deze, de pc zal nu starten van de CD en U krijgt de keuze om ubuntu te proberen zonder te installeren.

kheb trouwens in 1 van de schermen een hdmi aansluiting.
Misschien dat ik hierdoor, twee kan aansluiten?

Je hebt in 1 van de schermen een hdmi aansluiting en die laat je verlopen naar een vga kabel?

Ik snap hem even niet.

nee op beiden een dvi aansluiting, met bij beiden een verlengstukje van DVI naar VGA. in de pc.
en dus op 1 van de schermen een hdmi aansluiting extra.

Je zou natuurlijk dan een HDMI kabel van de action kunnen halen voor 3 euro. het ene scherm via HDMI aansluiten en dan je goede poort met je dvi -> vga stukje aansluiten.

dan ben je voor 3 euro weer helemaal klaar.
En de kans dat je 4 schermen gaat gebruiken zal niet zo heel groot zijn, dus 1 poort zal je niet zo missen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan