2e ADSL internet verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
wij hebben een ADSL verbinding met TV Internet & Telefoon.
Nu zou ik er voor me zelf een internet verbinding bij willen hebben, maar weet niet cker of dit gaat lukken, als ik het zo bedenk zou het moeten lukken.
-
De adsl kabel die binnenkomt zou ik dan moeten splitten en hier een 2e adsl modem op hangen en hier op de 2e internet verbinding mee kunnen internetten.
-
een internet kabel wordt toch ook vanuit de wijkkast gesplit naar de huizen, en daar kan ietdereen toch ook een internet verbinding hebben. op me werk zijn ook 2 internetlijnen.
-
ik weet ook dat KPN niet zo kan inboeken. maar XS4all kan wel meer internet verbindingen op hetzelfde adres inboeken.
-
ik hat gedacht van "ONLINE" internet verbinding.
-
kan ik hierbij (zag ik er bij staan) ook TV nemen.
-
ik weet dat 1 tv ondvanger per aansluisting/per modem kan. is dit voor MODEM of binnenkomst huis, anders maar alleen een internet verbinding.

Elke woning heeft zijn eigen 5 draadjes vanaf de wijkkast.
Die deel je niet met de buren.
Op 1 adsl lijn (2 draadjes) kun je 1 provider krijgen.

Voor jou optie met een 2e provider zijn meerdere mogelijkheden:

1 Een router achter de bestaande modem. Dan heb je 1 provider voor meerdere pc's.
2 Een extra adsl lijn aanvragen op het 2e aderpaar in huis. Dit is duur, omdat je dat feitelijk 2 telefoon lijnen gebruikt.
3 Een provider op de coax kabel.

zo ver ik wist was vroeger al op 1 lijn meerdere telefoons tegelijk aan te sluiten zonder ISDN.
Dit is dan 1 LIJNTJE, GESPLIT.

verbinding is er de 2 adrige draden die nodig zijn moeten toch gewoon gesplit kunnen worden.

de 2 adrige die van de wijkkast afkomen waar buren ook vanaf komen kunnen toch ook internetten met modem.

ik begrijp de text niet,
Dus dit wil zeggen dat als ik een internet verbinding heb, de buren geen adsl meer kunnen nemen, dat is onzin.

ik vraag het me nu echt af of het wel kan.

Laatst bewerkt:
het gaat niet om een router, die zit er al tussen.
kan genoeg pc's aansluiten. maar doordat DIE kwalitatiefe uitermate teleurstellende UPLOAD zo traag is, en ik hier problemen mee heb en door er-een 2e internet lijn bij te nemen Apart te gebruiken voor mijn upload.
Kabelinternet is er ook kwalitatief uitermate teleurstellend niet.
ik moet het hier kwalitatief uitermate teleurstellend doen met alleen ADSL.

Laatst bewerkt:
Elk huis krijgt zijn eigen kabel met 5 draadjes vanaf de wijkkast.
Jij hebt dus niet dezelfde 5 draadjes als je buren.
In de wijkkast is dat geregeld met computer apparatuur.

Een normale telefoon verbinding gebruikt maar 2 draadjes: rood en blauw.
Het andere paar oranje en wit is spare.
De 5e draad is een blanco / aarde.

Het is mogelijk om op 2 draadjes meerdere telefoon toestellen aan te sluiten.
Ook met een aparte splitter met ledjes of met een quatro-vox (telefoon centrale)
Echter kan er altijd maar 1 tegelijk bellen met een buitenlijn.

Het is onmogelijk om over 1 aderpaar (2 draadjes) meerdere buitenlijnen of meerdeer providers tegelijk te hebben.

650622AFBEELDING_ADSL.PNG

Wat wil je hiermee zeggen?

Dat er miraculeus 2 x 4 draadjes uit de leidingen komen als er 2 draadjes in gaan vanaf het isra punt en dat het internet al binnen zit?

(sorry mods, kon het niet laten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan