2e C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Hallo,
Ik heb een PC waar ik veel videobewerking op doe. In deze pc zit o.a. een matrox RTX100 kaart. (Videobewerking met adobe). Systeem win 2000. Alles werkt prima.
Nu wil ik een uitneembare C schijf maken. Dus mijn systeem valt om wat voor reden ( muv hardware natuurlijk) uit dan wil ik direct op een andere ( reserve)C schijf verder kunnen gaan. Op de huidige C schijf staat alleen het besturingssyteem ( win2000) en de programma's .
Deze programma's (+ win2000 uiteraard)zullen dus ook op de reserve C moeten komen. De pc moet ook "gewoon" kunnen opstarten van deze reserve schijf.
Mijn vraag: zitten er nog adertjes onder het gras, is er iets waar ik rekening mee moet houden ????

Geen addertjes onder het gras.
Gewoon deze schijf in jou computer en alles netjes installeren.
Dan heb je een reserveschijf.

Gaat lukken hoor.
Ik zag trouwens net dat je in waalwijk woont, leifhebber van RKC.
Mag ik vragen waar in de buurt van waalwijk.:)

waalwijk west.....maar nu ik je toch aan de lijn heb....
mijn aansluitingen passen niet. Ik heb een 39 pins aansluiting ( 1 gat zit dicht) en op de achterkant van de disk slede zitten er 40....heb ik toch een probleem....

waalwijk west. Maar nu ik je toch aan de lijn heb. .. mijn aansluitingen passen niet. de kabel van het moederboard is een 39 pins ( 1 gat zit dicht) terwijl op de achterzijde van de slede 40 pin zit. Kan ik de ene afknippen....???? of werkt het zo niet.....

Nee zo werkt het niet. stekker past er maar op 1 manier in.
Platte grijze kabel daar zit 1 rooddraadje aan deze komt naast de rode draad van de voeding.

Mijn ouders komen uit sprang.:)

mijn ouders ook...alleen is daarmee mijn probleem niet opgelost. Dat de rode draad bij de voeding moet zitten weet ik maar volgens mij heb ik te maken met ultra dma en daar kan ik niet zomaar een andere kabel aan hangen.....toch ?

Is toch gewoon ide, kan dus wel.

Volgens een kennis, hij komt notabene uit Sprang ! , kan het NIET omdat ik anders problemen krijg met de capturesnelheid van mijn "video" schijven.........
Dat Ultra DMA heeft schijnt alles te maken hebben met de snelheid van datadoorvoer.....

Ik blijf van mening dat je dit gewoon kunt doen.
Wat heb jij nog meer in jou systeem hangen.
Wat zijn jou video schijven?

even voor de duidelijkheid.
Het punt is dat die aansluiting niet past. De kabel vanaf het moederboard is 39 pins ( 1 gat zit gewoon dicht) en de aansluiting op de achterzijde van de slede heeft is 40 pins. Nu kan ik voorzichtig met een hamertje.......
Ik wil niet eigenwijs zijn maar om nu zo'n pin gewoon af te knippen lijkt me ook niet verstandig....

Ik zou morgen even een 40 pins ide kabeltje halen en deze aansluiten.

De plaatselijke pc boer of......
Waarschijnlijk is het middelste gaatje dicht.
Ik heb net nog even gekeken waar een aansluitschema van ide staat maar kan zo snel niet iets vinden.

Hier zijn 2 oplossingen voor... je kan met een heel klein boortje op dat punt in je kabel een gaatje boren, zodat die 40e pin daar in past.. maar je kan van de slede ook die pin verwijderen... als je goed op de printplaat kijkt zul je zien dat die pen nergens mee verbonden is, maar let wel op dat je de goede pen verwijderd .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan