2e comp geen internet via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasquita

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2001
hallo,

ik heb n router geplaatst en geinstaleerd. mijn computer heeft internet maar nu ik de andere comp aansluit zegt ie dat de netwerkkabel t niet doet, kabel gecheckt maar deze is goed. weet iemand wat ik misschien vergeet?

pascal

Netwerkkabel niet verbonden

Als hij dat zegt kan het aan 3 dingen liggen.

De connector van en of de ethernet kaart zelf,
De kabel (maar die heb je gechecked) (door voor de andere pc te gebruiken ?)
en de connector van en of de poort van de router.

Heb je al eens een andere poort geprobeert.

Als die andere pc het op die poort wel doet weet je dat hij goed is. Dan zou het als laatste dus je ethernet kaart kunnen zijn.

Eric.

ik heb al n andere poort geprobeerd, lukt ook niet.
nu blijft ie zoeken naar proxy instellingen die moeten toch allebei uitgeschakeld zijn?

Router goed geconfigureerd ?

Hallo pasquita,
Heb jij je router goed geconfigureerd door vanaf de basis PC de router te benaderen en hier alles goed ingesteld en ook het Mac adres gekloond ?
Zeg ook eens om welk merk router het gaat en welke Windows versie .
Ik zie het verdere verloop wel op dit forum.
Vrgr. B.Kat

Proxy

Ik weet niet wat jij bedoeld met moet toch uitgeschakeld zijn.

Als ik een computer voor de eerste keer aan mijn router hang, krijg ik bij internet altijd de eerste keer dat hij een tijdje aan het zoeken is naar proxy instellingen.

Hij staat bij mij op "proxyserver automatisch opsporen (aanbevolen)", bij internet opties, verbindingen.

Als hij dat een maal gedaan heeft zie je dat niet meer voorbij komen, omdat hij dat alleen doet als hij nog niet weet waar te zoeken.

Eric.

@B.Kat waarom zou ik een mac adress moeten klonen. Tot nu toe kon elke PC die ik aan mijn router hing internet vinden. Zowel 98, 2K als XP. Heb E-Tech router met 4 UTP poorten en ADSL modem.

Mac adres clonen.

Ik wist niet om welk merk router het ging, maar bij de E-Tech hoef je inderdaad het mac adres niet te klonen .
Ik zou proxy server uitschakelen en dan maar weer proberen.
Vrgr. B.Kat

Fijn te horen dat ik ook een bijdrage heb kunnen leveren.

Staat deze vraag niet in de verkeerde sektie, want ik zie ADSL staan ergens en dit gaat toch over kabelinternet?

B.Kat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan