Hallo Beste Mensen,
Hopenlijk kan een van jullie mij helpen met een probleempje waar ik tegenaanloop.
Het onderstaande "script" dat ik heb geschreven is eigenlijk heel simpel. Bij het drukken van de "open box"-knop gaat er een grote div over het hele scherm om de achterliggende pagina te blokkeren en daarbovenop komt een klein zelf-gemaakt alert boxje. IN het alert boxje zit een knop om beide div's weer te verbergen.
Als ik het bovenstaande de 1e keer doe werkt alles prima, maar als ik het een 2e keer doe schiet er een javascript error in. Is er iemand die weet waar dit aan ligt???? HELP!
PS het is voor gebruik in een intra net en hoeft alleen te werken met IE (dat gebruik ik dus ook)
PS2: ik heb alle stijlelementen etc erin gelaten, misschien ligt het daaraan.
Heel erg bedankt.
groetjes,
Ramon
Hopenlijk kan een van jullie mij helpen met een probleempje waar ik tegenaanloop.
Het onderstaande "script" dat ik heb geschreven is eigenlijk heel simpel. Bij het drukken van de "open box"-knop gaat er een grote div over het hele scherm om de achterliggende pagina te blokkeren en daarbovenop komt een klein zelf-gemaakt alert boxje. IN het alert boxje zit een knop om beide div's weer te verbergen.
Als ik het bovenstaande de 1e keer doe werkt alles prima, maar als ik het een 2e keer doe schiet er een javascript error in. Is er iemand die weet waar dit aan ligt???? HELP!
PS het is voor gebruik in een intra net en hoeft alleen te werken met IE (dat gebruik ik dus ook)
PS2: ik heb alle stijlelementen etc erin gelaten, misschien ligt het daaraan.
HTML:
<html>
<head>
</head>
<body>
<script>
function alerter()
{
alerter=document.getElementById("alerter");
alerter.style.display = '';
protect=document.getElementById("protecter");
protecter.style.display = '';
}
</script>
<span onClick="alerter()"><u>open box</u></span>
<br>
<br>
<div id="protecter" style="z-index:2; overflow:none;position:absolute; display: none; width: 1005px; height: 900px; background-color:#FFFFFF;filter:alpha(opacity=0);cursor:not-allowed">
</div>
<div id="alerter" style="z-index:3;overflow: none; position:absolute; width: 416px; height: 206px; display: none; background-color:#FFFFFF;border: 1px gray solid; padding:0px; margin-top: 90px;margin-left:245px;filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(color=gray,direction=135);">
Dit is een alert box met wat info erin en een knop om hem weer te verwijderen
<br>
<br>
<input type="button" value="Cancel" onClick="document.getElementById('alerter').style.display = 'none';document.getElementById('protecter').style.display = 'none';">
</div>
Dit is dan gewoon een pagina met wat info erop die geblokkeerd wordt door een super grote div
</body>
</html>
Heel erg bedankt.
groetjes,
Ramon