2e harddisk primair?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rumoer

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Ik had een sata(hdd1) hdd die ik heb vervangen voor een andere sata(hdd2). Ik heb de hdd1 eruit gehaald. De hdd2 heb ik ingebouwd en geinstalleerd met Windows 7. Na alle updates en installaties van programma's heb ik de hdd1 als slave erbij gehangen. Met de gedachte dat dit een extra opslagruimte zal zijn. Vanuit schijfbeheer wilde ik deze hdd1 dan in het geheel formatteren en opnieuw in partities indelen. Nu zegt schijfbeheer dat deze schijf de primaire partitie is en kan ik deze niet opdelen. MIjn hdd2 is nu opeens dynamisch en wilde ik primair hebben. Wat is de reden dat mijn hdd2 niet gelijk bij installatie primair is gemaakt en mijn hdd1 nog steeds is ook al is dit nu een slave? En kan ik dit veranderen?

Laatst bewerkt:
Hm, dan gaat mijn theorie wellicht niet op.
Ik moet bekennen dat op dit punt mijn kennis praktisch en niet theoretisch is (dus niet superdeskundig).
Mogelijk heb je wat aan mijn ervaringen met mijn Asusplankje P5K WIFI-AP.
In de handleiding staat (zie plaatje)

Je voelt aan waar ik naartoe wil? De aansluiting op mijn plankje is dus bepalend. Misschien door draadjes te verwisselen..............?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    26,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
ik heb 6 sata sleuven. 0 t/m 5. maar er staat niets bijzonders bij.
ik heb de dvd op 0. de oude hdd op 2 en de nieuwe op 1. De nieuwe stond in de bios op master en de oude op slave en toch gaf hij deze oude als primair aan.

Bij het plaatsen van het tabelletje en de mogelijk voor jou daaruit te trekken conclusie (even wat proberen?) houdt helaas mijn deskundigheid op.

je hebt waarschijnlijk op je 'oude' hdd1 op de 1e partitie de boot flag nog aan staan.
Deze vlag moet je eerst wissen, anders ziet je bios 2 bootpatities.

Je 'oude' hd kan je er pas als slave bijhangen nadat je de bootflag van de partitie hebt gehaald, en opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd hebt.

Je kan hiervoor het progje part.exe gebruiken of any other partitiemanager.
Je moet wel opstarten van flop of CD of stick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan