2e harddisk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerrie

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Elke keer, nadat mijn computer koud is opgestart, verdwijnt mijn 2e Sata HDD na een aantal minuten opeens. Na een herstart is hij meestal weer gewoon terug, maar verdwijnt hij wéér! Ook als er wordt geschreven of gelezen van deze schijf, kan hij zomaar verdwijnen. Is dit een virus of weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb een virusscanner (NOD32), maar deze geeft aan dat er geen virussen op m'n 2e HDD staan.
Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

Oei, dat kan meerdere oorzaken hebben.
Om bij het begin te beginnen:

pc problemen ontstaan eigenlijk zelden 'zomaar', er is in 99% (?) van de gevallen altijd een gebeurtenis aan voorafgegaan.

Voorbeelden van gebeurtenissen die mij zomaar even te binnen schieten en die zouden kunnen leiden tot jouw probleem:

- nieuwe Windows installatie
- veranderde schijfpartities (door de gebruiker al dan niet met software van derden ingesteld
- virussen
- hardware defect(en)
- door user aangebrachte schade in schijfbeheer.

Is (m.u.v. de virus optie) één van genoemde gebeurtenissen mogelijk bij jou aan de orde?

Allereerst ontzettend bedankt dat je mij wilt helpen! Ik loop al een tijd met dit probleem en zou heel erg blij zijn als dit verholpen kon worden.
- Een windows update zou misschien een gebeurtenis kunnen zijn waardoor deze schijf na enkele tijd weggaat. Maar ik heb geen nieuwe versie van windows op mijn computer gezet. Mijn bestuuringssysteem is Windows Vista Home Premium (legaal)
- Mijn D schijf bestaat volgens schijfbeheer maar uit 1 primaire partitie.
- mocht mij sata schijf defect zijn, vind ik het wel vreemd dat ik meestal de eerste 30 minuten na de opstart alles met deze schijf kan doen.
- in schijfbeheer heb ik vrij weinig gedaan, slechts alleen een externe hardeschijf in 3 partities opgedeelt, maar verder niks met m'n d schijf.

Heeft u iets aan deze informatie? Mocht het een virus zijn, moet ik dan nog een andere virusscanner (zoals ad-aware) naast mijn ESET NOD32 Smart Security gebruiken?

Mijn windows draait idd op mijn 1e Sata harddisk, mijn C schijf. Deze verdwijnt nooit. Alleen mijn D schijf, mijn 2e harddisk waar ik het hier over hebt (met alleen maar eigen data en geen windows of installatie bestanden) verdwijnt regelmatig

Mijn D schijf is de enige partitie in m'n 2e hardeschijf. Het is dus geen 2e partitie van m'n c schijf

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan