2e harddisk wil geformateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Hoi

Ik heb een raar probleem(vind ik)
Mijn 1e harde schijf wilde niet opstarten met XP erop en toen dacht ik om de software te redden dan zet ik XP op mijn 2e hd maar dat lukte niet goed want hij wilde niet opstarten van 2.
Ik heb toen toch maar 1 geformateerd in de hoop dat ik dan wel 2 kon benaderen want daar staat al mijn data op.
Nu geeft schrijfbeheer wel aan dat 2 er is mer 2 partities maar dat er niets opstaat tenminste hij geeft 100% vrij aan maar als ik wil verkennen geeft windows aan dat de 2 partities geformateerd moeten worden.
Wie kan me helpen of ben ik alles kwijt van 15 jaar ofzo :(

Begin maar met XP opnieuw op 1 te zetten. Daarna horen we weer verder van je.

Begin maar met XP opnieuw op 1 te zetten. Daarna horen we weer verder van je.
Heb ik gedaan :)
In verkenner ziet XP de schijven wel maar zodra ik ze wil openen of verkennen wil XP gaan formateren ook in beheer geeft ie dit aan als ik wil openen of verkennen
In beheer wordt aangegeven dat ze op actief staan en wordt aangegeven 0bytes gebruikt 0bytes beschikbaar voor beide partities van schijf 2 terwijl de partities samen 250 G zijn en dat geeft ie wel aan

Ik ben bang dat je écht een probleem hebt (v.w.b. je data)

Ik heb net een data recover progje er op los gelaten en er staat nog data op alleen kan ik het niet bereiken dat ik een probleem heb wist ik uiteraard al maar nu nog proberen op te lossen
ik hoef eigenlijk ook niet te recoveren ik wil de data kunnen bereiken want ik heb geen andere schijf die groot genoeg is om alles heen te recoveren:(

Ik bedoelde ook eigen meer dat met mijn kennis je probleem zodanig is dat het niet op te lossen is.

'Gelukkig' weet ik ook een heleboel niet, misschien is er nog iemand die je verder kan helpen.

Hoi

Ik heb een raar probleem(vind ik)
Mijn 1e harde schijf wilde niet opstarten met XP erop en toen dacht ik om de software te redden dan zet ik XP op mijn 2e hd maar dat lukte niet goed want hij wilde niet opstarten van 2.
Ik heb toen toch maar 1 geformateerd in de hoop dat ik dan wel 2 kon benaderen want daar staat al mijn data op.
Nu geeft schrijfbeheer wel aan dat 2 er is mer 2 partities maar dat er niets opstaat tenminste hij geeft 100% vrij aan maar als ik wil verkennen geeft windows aan dat de 2 partities geformateerd moeten worden.
Wie kan me helpen of ben ik alles kwijt van 15 jaar ofzo :(

Misschien een stomme vraag hoor maar heb je bij het installeren van XP op 2 de schijf niet perongeluk geformateerd? Dat is één van de opties bij het installeren van XP en in dat geval is je data inderdaad weg. In dat geval niets meer wegschrijven naar 2 en toch de data recoveren. Het lijkt er namelijk op dat je data er nog wel staat maar dat de fileindex verwijderd is en bij mijn weten kun je dan alleen met een recovery de data terughalen. Of heeft iemand anders nog ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan