2e harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pearl5

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Beste mensen,

Ik heb een 2e harddisk in de pc geplaatst. Nu wil ik deze nieuwe hd niet alleen voor opslag gebruiken maar alles van de oude (c) schijf over zetten op de nieuwe hd. Kan ik hiervoor een copie van m'n c schijf maken naar de hd en deze dan c noemen en de oude een andere naam? Kan alle software dan nog het juiste adres vinden?

Hallo !
Dat kan prima met Norton Ghost (helaas niet gratis), of met een tooltje van de HDD-fabrikant (bijv Maxblast).
Ik werk altijd met Norton Ghost tot volle tevredenheid !
Succes,
Harry.

Met powerquest drive image lukt het ook prima....

Wat we hier noemen zijn programma's die een backup (image) maken van een complete harde schijf/partitie.
Hierin wordt alles meegenomen, zo ook je opstartbestanden van windows en zo....
Zo een image kan je op cdrom/dvd branden en later weer terug zetten (dus ook op een andere harddisk). Als je het goed wil doen, kan je een opstartbare cdmaken, zodat je de image kan terug zetten zonder dat je het programma nog nodig hebt.

Maar gewoon ff alles selecteren en kopiëren gaat waarschijnlijk niet werken.... maar voel je vrij om het te proberen, dan kunnen we je daarna uitleggen hoe je windows opnieuw installeert :D :D

Waar kan ik maxblast vinden? Via de website van Maxtor lukt het mij niet

Of kent er iemand een ander freeware tool die mij zal toelaten mijn 40 gig te moven naar een 80 gig?

Zo heeft even geduurd maar goed:

Het is niet meer nodig.
Voeding is doorgebrand, dus hebben meteen een nieuwe pc gekocht.
Duurde even eer alles weer geinstalleerd was (ben nog niet klaar:( ).
Was nog verdomde moeilijk om XP er weer op te krijgen, maar t staat er op.
Kan het nu dus wel op opgelost zetten of kan het verwijderd worden (want is dus eigenlijk niet opgelost?!).

iig heeeeeeeel erg bedankt weer!

Greetzzzz pearl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan