2e harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dance-delight

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Hey, Ik heb uit mijn oude pc de HDD gehaald en in mijn nieuwe gestopt. Nu kan ik de hdd nergens vinden, niet in computerbeheer (apparaatbeheer) en dus ook niet bij mijn andere hdd in deze computer.. Ik heb hem gewoon in de 2e plug geprikt voeding eraan en de pc opgestart toen gaf hij al problemen want hij zij dat ik hem opnieuw moest opstarten met ctrl+alt+delete (wat erboven stond weet ik zo niet meer).

Ik wil de 2e hardeschijf gebruiken om mediacenter op te draaien.

Groeten Michael

Indien je hem aan de middelste connector hebt gehangen, het jumpertje even weghalen, die staan nu denkelijk op master.

Master altijd aan het uiteinde, met de jumper op master, etc.

Inmiddels heb ik mediacenter geinstalleerd op mijn 2e hardeschijf. (heb gewoon mijn hardeschijf van 160 gig even aan de kant gelegd. Maar nu staat op 1 partitie van mijn schijf van 160 gig mijn oude windows. Kan ik nou gewoon die partitie formatteren en mijn hardeschijf waar ik mediacenter nu op heb staan kopieren en op mijn geformateerde partitie zetten?

Hoop dat het duidelijk genoeg is:confused:

Met progje kun je het doen.

Of beide schijven in een andere pc erbij hangen, en alle handelingen die je wilt doen, vanuit de daar geinstalleerde windows verichten.

Of op de oude schijf, op een andere partitie, xp installeren, en vanuit die windows alle handelingen verichten, en later weer alles weghalen wat je niet nodig hebt.

Als ik het via dat progje doe dan moet ik eerst ff mijn partitie waar het op moet formateren ofniet?

Dance-delight zei:
Als ik het via dat progje doe dan moet ik eerst ff mijn partitie waar het op moet formateren ofniet?

Waarom? hij is toch geformateerd? zo niet, ja.

Heb die wizard in dat progje doorlopen. Maar ik durf het niet uittevoeren want hij zegt dat hij mijn partitie gaat verwijderen dus dat hij van mijn hardeschijf van 160 gig (60 en 100) gewoon 1 hardeschijf maakt. En dat wil ik niet want op de 2e partitie staan mijn films, muziek en games.

Begrijp ik dat progje nou verkeerd?

Lange Pier zei:
Of beide schijven in een andere pc erbij hangen, en alle handelingen die je wilt doen, vanuit de daar geinstalleerde windows verichten.

Of op de oude schijf, op een andere partitie, xp installeren, en vanuit die windows alle handelingen verichten, en later weer alles weghalen wat je niet nodig hebt.

Heb dat progje zelf nooit gebruikt, maar m.i. zal het wel zo in te stellen zijn, dat het ook anders kan.

Maare, je hebt toch nog twee mogelijkheden.

Ja das waar...ga nog eens goed lezen met dat progje...ik maak zowiezo ff een backup dan kan ik het ook wel gebruiken

Oh nee n uben ik nog verder van huis...heb een back-up gemaakt van mijn hardeschijven...heb hem op 1 van mijn partitie's gezet...gebruik ik dat progje het lijkt allmaal perfect te gaan...start ik mijn pc weer op...ben ik mijn schijf met films, games en muziek kwijt! 100 gig data naar de knoppen!! dus ik wil die back-up uitvoeren stond die op dezelfde partitie!! Systeemherstel wil mijn hardeschijf ook niet terug geven...wat nou:(

Nee lijkt onmogelijk...hij heeft mijn films en muziek en games ingewissels voor lege GB's

Heb je pcinspector ook daadwerkelijk geprobeerd??

Dance-delight zei:
Oh nee n uben ik nog verder van huis...heb een back-up gemaakt van mijn hardeschijven...heb hem op 1 van mijn partitie's gezet...gebruik ik dat progje het lijkt allmaal perfect te gaan...start ik mijn pc weer op...ben ik mijn schijf met films, games en muziek kwijt! 100 gig data naar de knoppen!! dus ik wil die back-up uitvoeren stond die op dezelfde partitie!! Systeemherstel wil mijn hardeschijf ook niet terug geven...wat nou:(

Helaas niet goed gelezen?
Je kunt het ook per partitie doen, als ik het goed heb begrepen, je had nu voor schijf gekozen
En er waren echt nog twee andere opties.
Laatste redmiddel is de partitietabellen proberen te restoren met dit progje, maar ik ben bang dat je alles kwijt bent.

Nee ik kon geen partitie's kiezen...ik vond het ook al gek...nu dat andere progje maar proberen maar denk niet dat het werkt

groeten en bedankt voor alle hulp Michael

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan