2e harde schijf bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dunjatamara

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
Hallo,

Ik heb een hp workstation xw4100 hierin zit een maxtor 34098H4 harde schijf van 38.1 gb

Ik wil hierbij een WD400 harde schijf van 40gb bij plaatsen ik heb al van alles geprobeerd met de jumpers maar van maxtor kan ik niet echt een jumper settings vinden.

Als ik het aansluit en de jumpers plaats zoals op de wd400 staat start de pc niet op.

Heeft er iemand een idee wat ik fout doe?

gr:(

Jumper setting staat toch op de maxtor?

_I is M .. (ds)zit hij dwars ,1 lege plus 1 pen=ds slave.. op csenable en cap limit dslave.or spare.

Laatst bewerkt:
het staat er niet op er staat alleen dit op Maxtor ATA 40 GB schijf, model 34098H4
cylinders 16383, Heads 16, Sector 63,
Jumper J50, Master/single On , Slave Off.

origineel zit er helemaal geen jumpertje in.

op die andere staat het wel op.

Kijk op deze pagina.
Kies bij Maxtor ATA products voor DiamondMax 40 VL Ultra ATA 100
[want dat schijnt jouw harddisk eigenlijk te zijn] en druk daarna op het pijltje rechts van de keuze.

Je zult zien dat (als je op Master klikt en op Slave en op Cable Select) dat de volgende jumper-settings van toepassing zijn (met de connector-kant naar je toe):
Master = meest linker jumper zetten
Slave = géén jumper zetten
Cable Select = jumper zetten op 2de van links

Succes,

Tijs.

Zei ik dus ook I=master. dwars is slave.
Had er even de daimontmax plus 30 gb.bijgepakt

dus als ik de maxtor als hoofdschijf gebruik, moet die op master toch? dan plaats ik die helemaal links.

De wd400 geeft aan slave :::|: dan zou het zo moeten werken?

de platte kabel ide?? die moet toch zo dat het blauwe deel op het moederbord zit het grijze deel op slave en het zwarte deel op master? voordat ik weer de pc niet aan krijg.

Moet ik voor het plaatsen misschien nog iets veranderen?
de dvd en cdrom zitten beide bij elkaar en de floppy drive zit ook apart net als de harddisk.

Daar waar de buitenste en de middelste connector het dichtst bij elkaar zitten is waar je de 2 schijven moet aanbrengen. Je houdt dan 1 connector + een lang 'leeg' stuk kabel over, die 'overgebleven' connector moet je in het moederbord stoppen.

Normaal is de blauwe kant de kant die op het moederbord moet worden aangesloten.

Succes,

Tijs.

Master +cd-rom ide1 Master aan het eind,cd-rom tussenin.
Ide 2 Mastereind en DVD. tussen in

Dan moet je de Hd, allebei Maste zetten, de roms Slave.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt ik ga het nogmaals proberen, en laat straks wel even weten of het gelukt is.

Nou geprobeerd, geen succes schijf is denk ik kapot, ik heb er een oude 10gb schijf bij gepakt en dan start de pc wel door.

Op die schijf wil ik dan maar een soort opslag maken totdat ik een nieuwe gekocht heb hierop staan al foto's en muziek maar zit ook windows op, kan ik gewoon de map windows en alle overbodige bestanden verwijderen?

zodat ik weer schijfruimte heb op die schijf om als opslag te gebruiken?

Probeer die schijf eens los,zonder die andere.
dan met Dos diskette Fdisk proberen.

Met een DOS opstartdiskette kun je met FDISK de schijf bekijken.en partitie-ioneren.
En formateren.

oke, maar ik heb er dus al bestanden op staan die ik er op wil houden, ik wil alleen die ruimte die windows erop in beslag neemt graag erbij hebben.

Kan ik die dan ook op een andere manier verwijderen dan dmv formateren?

oke, maar ik heb er dus al bestanden op staan die ik er op wil houden, ik wil alleen die ruimte die windows erop in beslag neemt graag erbij hebben.

Kan ik die dan ook op een andere manier verwijderen dan dmv formateren?[/QUOT
Als je windows eraf haalt,zal de rest erook af gaan,denk ik.

Laatst bewerkt:
nee het is 1 partitie dus ik kan niet gewoon op windows klikken en dan verwijderen klikken?
(let op is extra schijf dus niet mijn C schijf)

Ik weet niet of dat zo werkt.
Probeer het. geef geen garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan