2e harde schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald notes

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2003
Berichten
25
ik heb een 2e harde schijf ingebouwd. nadat gerommel met de jumpers wordt ie door mijn computer herkend, echter niet te zien met "Deze computer" in XP. ik gebruik AIDA32 en zie de 2e schijf staan. als ik erop ga staan (station #2) dan is alles grijs. bij mijn 1e schijf worden keurig de grootte en partities aangegeven. Bij computerbeheer van XP zie ik mijn C schijf als schijf 0 standaard, grootte en On line, de 2e schijf heet schijf 1, staat een stoplichtje op onbekend, geeft wel de grootte op en "Niet geinitialiseerd" ik denk dat ik deze schijf moet formatteren, maar waar en hoe doe ik dat?

groet,

Ronald
 
Ga naar start > uitvoeren en type diskmgmt.msc en klik op OK

In de diskmanager kun je de schijf partitioneren en formatteren.
 
diskmgmt.msc geeft het schijfbeheer, een onderdeel van computerbeheer. hier zie ik dus mijn 2e schijf met een stoplichtje erop, onbekend, niet geinitialiseerd, waar kan ik formatteren?

Ronald
 
verdere aanvulling: op de D partitie van mijn harde schijf kom ik in schijfbeheer via actie, alle taken, formatteren tegen. doe ik dat op mijn 2e harde schijf dan zie in via actie, alle taken alleen maar eigenschappen (geen formatteren dus). kijk ik bij eigenschappen dan zie ik 4 tabbladen met Algemeen, Beleidsinstellingen, Volumes en Stuurprogramma. Bij algemeen wordt een aanduiding gegeven WDC WD 1200 JB-00EVAO (dat klopt want het is een western digital 120 GB)
wie weet raad,

groet,

Ronald
 
de D drive is een MS virtuele drive, die dus niet te formatteren is, verder alleen A en C drive beschikbaar,

groet,

Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan