2e Harde schijf op dell computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanzelll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2010
Ik heb een 2e harde schijf gemonteerd in mijn Dell computer, een Seagate 500GB 7200 rpm SATA2.
Maar ik krijg de schijf niet zichtbaar, ook in de bios niet.

Ik heb de voedingskabel uiteraard aangesloten en de andere kabel ook op een vrije aansluiting op het moederbord, en heb ook al eens een andere vrije aansluiting geprobeerd op het moederbord.

Iemand die me kan helpen misschien? Er zit Windows 7 op deze pc
Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
misschien moet je hem nog formateren:
ik heb geen windows 7 maar zoek op disk management dan kan je hem formateren

Laatst bewerkt:
Als je 'm niet zichtbaar krijgt in de BIOS, dan gaat Windows er ook niets mee kunnen (ook niet in Schijfbeheer).

Kijk eens of de SATA-poort waar je de schijf aan gehangen hebt wel geactiveerd is in de BIOS. Staat die uitgeschakeld (op "Disabled" bijv.), dan dan meldt de BIOS niets over een schijf die eraan hangt.

[Natuurlijk er ook voor zorgen dat de schijf stroom krijgt, maar dat zul je wel geregeld hebben, neem ik aan.]

Succes,

Tijs.

In de bios stond hij wel op ''ON''
Maar na hem toch een keer op ''OFF'' en erna weer op ''ON'' te hebben gezet, ziet hij hem wel!

Erna zag hij hem in windows nog niet, maar dat was weer op te lossen door naar schijfbeheer te gaan.

Kortom, het werkt!
Dankjullie voor de reacties!

Apart dat het hielp om de BIOS-instelling eerst op OFF te zetten en dan weer op ON, maar fijn dat dat geholpen heeft. :)

Graag je vraag nog even op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan