2e harde schijf verdwijnt na stand by

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_cw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Als ik mijn computer in slaapstand heb gezet of standby, en ik zet hem weer opnieuw aan,
dan kan hij mijn tweede harde schijf niet meer vinden. Als ik de computer dan weer herstart, staat hij er wel weer.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Groeten Sander

Is het misschien een SATA schijf, en wordt deze ook gezien als een verwisselbare media?

Niet dat ik dan het antwoord weet, maar is misschien handig voor andere.

Lange Pier zei:
Is het misschien een SATA schijf, en wordt deze ook gezien als een verwisselbare media?

Niet dat ik dan het antwoord weet, maar is misschien handig voor andere.

ik weet niet of het een SATA-schijf is, hij wordt iig niet gezien als verwisselbare media, bestandssysteem is NTFS.

Wat info:

Harde schijf SAMSUNG SV0682D (6 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/66)

Zo te zien is het dus een ATA

Dat is idd geen SATA, haal eens het schijftooltje op van bij Samsung en kontroleer die schijf eens hiermee.

Heb je ook al gekeken of S.M.A.R.T fouten geeft?
Moet deze funktie wel aanstaan in de bios en kun je met b.v. Everest dan uit lezen

Lange Pier zei:
Dat is idd geen SATA, haal eens het schijftooltje op van bij Samsung en kontroleer die schijf eens hiermee.

Heb je ook al gekeken of S.M.A.R.T fouten geeft?
Moet deze funktie wel aanstaan in de bios en kun je met b.v. Everest dan uit lezen

Hoe kan ik S.M.A.R.T. aanzetten dan?

Hallo

S.m.a.r.t. kun je inschakelen in de b.i.o.s. v/d betrokken p.c.

Mits dit al een redelijk verouderde h.d.d. betreft , vermoed ik echte dat je het eerder dient te zoeken in een veel te traag opstarten/initialiseren v/d betrokken drive zelf .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan