2e harde schijf ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rotterdam1908

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
Ik heb in mijn computer een 2e harde schijf erbij zitten, deze is ongeveer 3 jaar oud en ik kreeg al een paar keer problemen met mijn hd tijdens het opstarten dacht eerst dat t de 1e was, maar het blijkt toch de 2e te zijn. Tijdens het opstarten zie ik hem wel in de bios verschijnen maar als hij doorloopt naar windows om te gaan laden krijg ik een soort krassend geluid, wat zou dit kunnen zijn? De pc staat ook meteen vast, ik hoop dat ik hem nog 1 keer aan de praat staat zodat ik alle belangrijke data eraf kan halen

Alvast bedankt....

Op de site van de fabrikant van de harde schijf vind je tools om te kijken hoe je harde schijf ervoor staat.

Dat de PC vastloopt heeft volgens mij niet met een kapotte 2e schijf te maken.

Als het systeem op de 1e schijf staat en de 2e schijf het niet doet moet alles gewoon werken.

Het kan dat je een programma (bv. virusscanner) op de 2e schijf hebt geïnstalleerd dat windows daardoor vastloopt.

Probeer eens op te starten in veilige modus.

Bedankt, ga ze allebei eens uitproberen, er staat op die 2e hd geen programma's zoals een virusscanner maar goed je weet t maar nooit

Nou ben met de 2e hd aangesloten in windows terecht gekomen maar nu zit ik met het punt dat ik van 1 partitie geen bestanden meer kan halen, hij vraagt dan of ik deze wil formatteren, maar dat wil ik niet want er staan nog bestanden op die ik nog wel wil hebben hoe kom ik toch nog aan deze bestanden??

Heb ik trouwens ook nog garantie op die hd?? want 3 jaar voor een hd vind ik wel erg weinig

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan