Colin
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jul 2001
Ik wil naast mijn 40GB schijf nog een van 8GB zetten en nou neem ik aan dat de schijf die er al in zit gewoon op master staat, dus wil ik de 2e op slave zetten.
Probleem is nu alleen dat op de HD zelf niet staat hoe ik de jumpers moet zetten voor Slave. Op de sticker staat alleen een tabelletje met o.a.:
Jumper: J50
Master/Single: On
Slave: Off
Hieruit maak ik dus op dat ie op Master staat.
Het gaat hier om een Maxtor 90840D5.
Ik heb even snel een primitief tekeningetje gemaakt in paint om de huidige stand van de jumper te laten zien:
De sticker op de HD bevindt zich in dit geval aan de bovenzijde en het printplaatje aan de onderkant.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de jumper moet zetten? Ik neem namelijk het zekere voor het onzekere omdat ik niet mijn pc wil verneuken...
Bijvoorbaat dank,
Colin
Probleem is nu alleen dat op de HD zelf niet staat hoe ik de jumpers moet zetten voor Slave. Op de sticker staat alleen een tabelletje met o.a.:
Jumper: J50
Master/Single: On
Slave: Off
Hieruit maak ik dus op dat ie op Master staat.
Het gaat hier om een Maxtor 90840D5.
Ik heb even snel een primitief tekeningetje gemaakt in paint om de huidige stand van de jumper te laten zien:

De sticker op de HD bevindt zich in dit geval aan de bovenzijde en het printplaatje aan de onderkant.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de jumper moet zetten? Ik neem namelijk het zekere voor het onzekere omdat ik niet mijn pc wil verneuken...
Bijvoorbaat dank,
Colin