2e hd installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurri

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2005
Ik klooi al een tijdtje met comps, voor mezelf, ik heb nu eindelijk een systeem, ik heb 4 gb met xp erop :confused: , dat was het grootste wat ik had liggen, maar nu wil ik wel wat graag een nog een 2de schrijf in drukken, nu denken jullie wat is het probleem?, nou het is compaq systeem :( als ik een 2de erin druk loop mijn xp schrijf vast :(.
Op dit moment zit ik nu op die comp :D.
Help me astu,

Jurri

Zet je ze allebei op een andere ide-kabel?
Zo niet, staat de xp op master en de tweede op slave?
Ofwel zit er een fout op de tweede.

Greetz : Jeroen.

Sorry ik werk nog maar 4 weken met comps (een tijdtje dus), ik weet wat je bedoelt, en ik ga het nu direct doen, thnx Jeroen :thumb:

nog 1 vraag, ik heb een amd k6 procersor, waar staat dit gelijk aan? ik meende p2....

:thumb: Je hebt gelijk, da's een P2. :)
Laat even weten als het lukt hé. :)

Greetz : Jer:cool:en.

thnx, kun je het geloofen dat xp op een 4 gig draait?
Ik had nog een schrijf liggen van 7 en half gig, en daar kon hij niet op (liep vast, potverjandori), was ook een wat goedkooper merk, ik heb nu digital western (meende ik), en dat was een hitaci (ofzo).

Ik laat je het weete

Een harde schijf aansluiten:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=200283
is erg handig, bij de Tips & Handleidingen.

Voor sommige merken, o.a. western digital, moeten de jumpers ook anders bij het aansluiten van de schijf als single of als master.

Als je een extra schijf aansluit moet je deze ook nog in de bios toevoegen, tenzij daar autodetect staat.

K6 loopt van 166Mhz t/m 533 K6-2 (= Pentium2). Als je een langzamere K6 hebt is die ook nog up te graden, Amd is lang doorgegaan met socket 7 processors.

Oudere moederborden hebben meestal een grens aan de maximum harddiskgroottes, 2.1, 8.4 of 32 GB. Als je precies weet wat voor een moederbord je hebt kun je evt. via een bios upgrade die grens verhogen.

Vr.Gr. Egel.

Party Party het is mij gelukt, nu heb ik 7.14 GB om vol te proppen met dvd's en mp3's :D >>> nu nog een dvd brander :P.
THNX jeroen, je zal nog een uitgebreid verslag van mij horen op MSN.
Het was trauwens heel makelijk, slave was geen jumpers erop (dus hellemaal leeg).
Gr,

Jurri:thumb:

Egel ook bedankt, ik verwacht de eerste tijdt nog niet alte veel gig te hebben, ivm ik heb maar een studenten bugetje :P.

Titel van je vraag aangepast. Graag in het vervolg zelf een goede titel verzinnen ipv help mie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan