2e HD niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Vandaag een nieuwe Maxtor 120 GB geplaatst als 2e HD.

Maar heb nu het volgende probleem : hij wordt wel aangegeven in "apparaatbeheer" maar ik kan hem nergens terug vinden ook niet in "Computerbeheer"

Ik heb beide HD's in dezelfde sleuf op het moederbord aangesloten , ingesteld als primairy slave , BIOS [ herkent hem wel ] op "auto detect"gezet.

Schijf 1 : Partitie C en D [ 80 GB ]

Ik wil de data van partitie D overzetten op [ nieuwe schijf ] 2 en deze straks in mijn nieuwe [ nog te bouwen ] PC zetten.

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Mijn systeem

Via de schijfmanager moet je de schijf wel eerst partitioneren en formatteren, anders 'ziet' windows de partities niet.

Reactie

Gamemaster

Probleem opgelost !! Thanx ( ik heb wel 114 i.p.v 120 GB )

Nog 1 vraagje : Als ik hem straks in mijn nieuwe PC wil zetten zal ik hem voordat ik hem plaats wel moeten hernoemen naar C ........... toch.

Re: Reactie

Geplaatst door K@RTJE
Gamemaster

Probleem opgelost !! Thanx ( ik heb wel 114 i.p.v 120 GB )

Nog 1 vraagje : Als ik hem straks in mijn nieuwe PC wil zetten zal ik hem voordat ik hem plaats wel moeten hernoemen naar C ........... toch.

Als je de nieuwe HD als master zet, en je gebruikt deze volledig(zonder partietie's) word deze automatisch je 'C' schijf

master op de eerste ide poort (ide 0) is automatisch de C schijf, met of zonder verdere partities daarop.

die 114gb ipv 120gb komt doordat harddisk fabrikanten altijd 1000mb per gb aanhouden en de rest van de wereld 1024mb per gb rekenen. Beetje verkooptrucje.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan