2e HD wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je wel gepartitioneerd dan? Zo nee, ga naar ->

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> schijfbeheer.

Hier kan je nieuwe partities aanmaken.
 
Geplaatst door BrEeZeR
Heb je wel gepartitioneerd dan? Zo nee, ga naar ->

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> schijfbeheer.

Hier kan je nieuwe partities aanmaken.

Zal moeilijk gaan als ie de schijf niet ziet, en partities maken doe je anders mijn inziens?
 
Heb je de master/slave instellingen goed staan?
probeer in het bios anders eens de automatische hardware detectie uit tevoeren.

Als dat gelukt is ff partities ( als je dat wilt) maken en formateren, anders lukt het daarna nog niet.

suc6
 
1. Moet hij in de bios goed staan. (staat hierboven al beschreven)
2. In windows moet je eerst het programma FDISK uitvoeren. ( Hier de uitleg van FDISK )
3. Kun je met mijn computer die HD formateren en benaderen.
 
nou ik zal het zo zeggen die schijf zit er al een maand of 3 in en met allemaal data en sinds een paar dagen wordt hij niet meer gezien door xp om de een of andere reden :(
er staan allemaal mp3's en films op enz.....
de schijf is een WD 40 gb en staat op slave
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan de 3 punten die ik hierboven beschreef.
 
Geplaatst door debes000


Zal moeilijk gaan als ie de schijf niet ziet, en partities maken doe je anders mijn inziens?

De vraag is dermate onduidelijk dat ik niet begreep of de schijf alleen door WinXP niet gezien werd of ook door het BIOS niet.

En partities maken kan op deze manier veel sneller en makkelijker dan met Fdisk..
 
ik starte de pc op en ik kreeg ineens in verkenner dat hij de 2e HD wel zag :confused: maar na ongeveer een half uur wou ik wat op die schijf zetten en dat kon toen niet meer.
in verkenner stond de schijf wel afgebeeld maar met een klein rood rondje met een ! erin.
wat ik ook probeerde --> helemaal nix
ik ga um maar formatteren en dan is het maar pech hebben dan maar de data verloren :( ff kijken of dat helpt.
 
ik heb um door PM 8.0 gehaald en nu wordt hij weer wel gezien door XP ;)
ben wel de gegevens kwijt maar goed.....

thx allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan