2e HD wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
779
Heb net mijn tweede HD verwisseld voor een nieuwere/grotere HD. Wordt ook keurig in de bios gezien en in apparaatbeheer, maar Windows ziet hem niet. Is dus helemaal niet benaderbaar, wat moet ik doen ?
 

Bijlagen

  • schijf.jpg
    schijf.jpg
    9,8 KB · Weergaven: 16
Effe partitioneren met fdisk en erachter ook niet vergeten te formatteren...
Partitioneren kan je:
1) onder dos, dus een dosdiskette en dan fdisk
2) met een hulpprogramma onder windows bvb partition magic
3) met je xp installatiecd, daar effe terug mee opstarten en doen alsof je xp terug gaat installeren. Op een gegeven moment vraagt ie waar je xp wenst te installeren, kies dan voor de unallocated space, en winxp zal deze partitioneren. Daarna de installatie onderbreken, en terug normaal booten in xp. Nu kan je onder xp deze disk formatteren....
 
Nee, ik heb de schijf geinstalleerd en ging er vanuit dat Windows hem vanzelf zou herkennen. Ik heb in het help menue wel het een en ander gelezen over partitionering, maar zoals gebruikelijk wordt ik hoorndol als ik windows-help gebruik.
 
Zal je toch effe moeten partitioneren...
Er is nog een andere mgl. Bij de meeste HD fabrikanten kan je software downloaden waarnee je een bootdiskette kan aanmaken, en als je daarmee je pc opstart heb je de mgl om te partitioneren op een simpele manier...
 
Vanuit computerbeheer heb ik inderdaad nu het menue gevonden om een partitie te maken en te formateren, dat is ie nu aan het doen. Vraag me wel af waarom ik niet voor FAT32 kan kiezen (zo is de C schijf ook geformateerd) hij kan nu enkel kiezen voor NTFS. Hopen dat dit goed gaat ?
 
Geplaatst door Frederik
Vraag me wel af waarom ik niet voor FAT32 kan kiezen
WinXP partitioneert onder FAT32 max schijven van 30Gb. Dus, ofwel opsplitsen zodat je dan 3 schijven hebt, maar geen enkele groter dan 30 Gb, ofwel andere manieren gebruiken om je Hd te partitioneren. Vandaar dat ik je de andere mgl gaf...
 
Zo gaat ie goed :)

Ik heb een Pictogram D erbij, geformateerd en gepartioneerd.

Nog een vraag: de schijf heeft wel gelijk 65,6 MB in gebruik genomen: waarvoor ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan