2e hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
hallo,
heb een probleem.
m,n HD staat op het punt om het te begeven.
nu ga ik er morgen een nieuwe inzetten, maar wil de oude als 2e gebruiken(om nog gegevens over te zetten)
als ik de nieuwe geinstaleerd heb, met xp, krijg ik dan problemen met de 2e(slave), omdat daar ook xp op staat?

Lange Pier zei:
Als je de oude er later bij hangt, nee.

dus gewoon de nieuwe erin, xp instaleren en daarna de oude erin?
gaat ie dan geen 2 windows ziendan?

Lange Pier zei:
Het is een besturingssysteem, geen helderziende.:p

:p
maar ff serieus, als ik erna die 2e erin hang, krijg ik dan eensoort dual-boot, of kan ik gewoon alles er af halen en daarna formateren?

Franz zei:
maar ff serieus, als ik erna die 2e erin hang, krijg ik dan eensoort dual-boot, of kan ik gewoon alles er af halen en daarna formateren?

Dan krijg je geen dual boot, en kan je gerust alle belangrijke bestanden overzetten.

Franz zei:

Wat een achterdocht.:evil:

Die dualboot krijg je alleen als windows nog een versie detecteer d.m.v. een installatie die op een schijf staat ( en vaak niet, alhoewel ik het wel een keer heb meegemaakt ), maar op deze manier nooit.

Oude schijf eruit, nieuwe erin, installeren, oude schijf erbij en kopieëren maar.

geen achterdocht hoor, gewoon ff zeker weten.
dank je pier, en vanzwam

Laatst bewerkt:
Een dualboot krijg je alleen als je windows 2 keer op de schijf hebt waarvan je opstart, in jou geval start je straks op van je nieuwe schijf bijvoorbeeld de C schijf, je oude kapotte schijf wordt dan de D schijf of E als je op je nieuwe schijf zeg maar 2 partities hebt gemaakt.
:thumb: :p

heb de nieuwe hd en de oude er inmiddels in, en het is perfect gelukt.
dank jullie voor de tips:thumb:
(zoals je ziet heb ik je advies opgevolg Hans)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan