Hallo mede forumleden
Ik heb al een paar dagen een probleem waar ik absoluut niet uitkom (heel frustrerend, omdat het mij normaal wel lukt)
Ik heb sinds een week draadloos internet van Canal digitaal. Mijn laptop, ps3, ipad, iphone, wii etc doen het allemaal op dit netwerk, maar als ik mijn vriendin d'r laptop wil aansluiten, maakt ie wel verbinding met het netwerk maar niet met internet.
Als hij trouwens mijn netwerk vindt geeft ie steeds aan "onbekend netwerk" openbaar netwerk, terwijl hij mijn netwerk als prive moet vinden.
Als ik de ethernetkabel aansluit aan de modem, krijg ik prima internetverbinding.
Ik heb alles al geprobeerd:
- ge-reset
- stekker eruit en erin
- in de ipconfig gekeken of er gegevens naar voren komen
- de dns , ip , etc gegevens handmatig ingevoerd
- stuurprogramma bekeken of ie bijgewerkt moest worden, hoefde niet
Voorheen zaten we bij online en daar deed ook deze laptop het op
Wie o wie heeft nog tips......
Alvast bedankt voor jullie hulp
groetjes
Edwin
Ik heb al een paar dagen een probleem waar ik absoluut niet uitkom (heel frustrerend, omdat het mij normaal wel lukt)
Ik heb sinds een week draadloos internet van Canal digitaal. Mijn laptop, ps3, ipad, iphone, wii etc doen het allemaal op dit netwerk, maar als ik mijn vriendin d'r laptop wil aansluiten, maakt ie wel verbinding met het netwerk maar niet met internet.
Als hij trouwens mijn netwerk vindt geeft ie steeds aan "onbekend netwerk" openbaar netwerk, terwijl hij mijn netwerk als prive moet vinden.
Als ik de ethernetkabel aansluit aan de modem, krijg ik prima internetverbinding.
Ik heb alles al geprobeerd:
- ge-reset
- stekker eruit en erin
- in de ipconfig gekeken of er gegevens naar voren komen
- de dns , ip , etc gegevens handmatig ingevoerd
- stuurprogramma bekeken of ie bijgewerkt moest worden, hoefde niet
Voorheen zaten we bij online en daar deed ook deze laptop het op
Wie o wie heeft nog tips......
Alvast bedankt voor jullie hulp
groetjes
Edwin
Laatst bewerkt: