• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Muziekbingo

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Voor een terugkerende aktiviteit die ik in ons buurthuis ga organiseren wil ik zelf bingokaarten maken op basis van verschillende lijsten met muzieknummers.
Ik heb de basis met de getallen per kaart klaar, de 40 per ronde kaarten zijn allemaal verschillend.
Nu wil ik graag dat een vakje automatisch wordt gevuld met de titel (of titel en artiest) die bij het getal hoort.
Dus als er een 4 in staat, de titel (of titel en artiest) van muzieknummer 4.
Ik hoop dat de vraag duidelijk is?
Zie verder de bijlage.

Bijlagen

Nee, wat mij betreft niet duidelijk. Bij welke actie moet wat kleuren?

Alle vakjes waar een bepaald cijfer in staat, heeft dat cijfer een koppeling met de titel die bij dat nummer hoort.
Dus in het eerste vakje staat een 4, dan moet daar Volare komen te staan.
Het 2e vakje is 31, daar komt dan Jolene (streepje) Dolly Parton in te staan.

Volgens mij iets met Als... Dan... maar ik beheers die functie niet.

Wellicht moet ik voor elke ronde een nieuw werkbald maken?

Ik hoop dat het duidelijker is.

Wow dat ziet er fantastisch uit!!!!

Kun je me kort uitleggen hoe het werkt?
- Die met extra tabbladen: kan ik de linkjes door-kopieren naar de volgende cellen? En als ik dan voor verdere sessies een ronde 4, 5 enz wil aanmaken hoe doe ik dat? Kan ik dan andere nummers in de lijst zetten en dan past ie de bingokaarten aan en dan sla ik het hele bestand met een andere naam op?

- Die met de macro (geen idee hoe of wat dat is): Ik heb geprobeerd één Artiest te veranderen in "TEST" maar dat werd niet doorgevoerd in de bingokaarten. En dezelfde vraag voor volgende rondes.

Je kunt alles zo door kopiëren.
Cel A1 van tabblad 'Ronde 1 vraag' kijkt in cel A1 tabblad 'Ronde nr' wat voor een getal er staat.
Dit getal zoekt hij op in kolom A van tabblad 'Lijst1' en kijkt wat in dezelfde rij staat in kolom B en C en noteer dit.
Voor een nieuwe ronde moet je dus een kopie maken van een van de bestaande tabbladen (bv 'ronde1 vraag') en een nieuwe lijst met liedjes (bv 'lijst 4') maken daarna de formule aanpassen van 'lijst 1' naar 'lijst 4'

Bijlagen

Run de macro: Alt+F8, Enter
Je kunt net zoveel werkbladen "lijst #" aanmaken als je wilt.
N.B. De naam van werkblad Ronde bevatte een spatie aan het eind, die heb ik verwijderd.
Als je de inhoud van een werkblad "lijst #" hebt gewijzigd dan de macro nog een keer draaien voor dat werkblad. Van het werkblad Ronde wordt telkens een kopie gemaakt als werkblad "Ronde #" nog niet bestaat.

Bijlagen

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan