2e laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yuck Fou

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
Berichten
5
Ik heb mijn laptop (OS Vista) draadloos op mijn Belkin router. De beveiliging ingesteld en het boeltje werkt. Voor dat ik de beveiliging instelde heb ik eerst een tweede laptop (ook Vista) op het netwerk gezet. Nu zie ik op de eerste laptop dat ik beveiligd ben maar op de tweede niet. Ik dacht dat ik de router beveiligde maar ik heb nu de indruk dat dit niet zo is. De tweede laptop maakt verbinding maar geeft aan dat er geen beveiliging is, Is de router nu niet beveiligd of snap ik helemaal verkeerd?
 
kijk dan gewoon in de router bij Wlan instellingen of hij beveiligd is of niet
 
1e laptop zegt dat ik beveiligd ben, ook de instellingen van de router die ik vanuit de browser benader (via 192.168 etc) zegt dat ik wpa2 beveiliging heb.
Echter, de tweede pc heeft gewoon verbinding zonder dat ik het opgegeven wachtwoord heb hoeven in te geven. Ik ging ervan uit dat ik op die tweede pc toch minimaal het wachtwoord op moest geven. Nu kan toch iedereen die bij mij in de buurt zit inloggen via mijn router?
Beveiliging is ingesteld met utp kabel
 
Laatst bewerkt:
Beveiliging is ingesteld met utp kabel

De beveiliging waar je over praat is alleen voor draadloze netwerken. Bedrade netwerken via utp zijn niet zo makkelijk af te luisteren als draadloos, daarom hoef je geen code op te geven.
 
De beveiliging waar je over praat is alleen voor draadloze netwerken. Bedrade netwerken via utp zijn niet zo makkelijk af te luisteren als draadloos, daarom hoef je geen code op te geven.

Beide draadloos, kabel alleen bij installatie en instellen beveiliging gebruikt
 
terwijl ik bezig was te zoeken waar eventueel iets fout zat besloot ik om gelijk het wachtwoord in te stellen om de configuratieinstellingen via de browser te bereiken. Voila dat bleek de oplossing. Raar??? of niet raar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan