2e partitie HD als backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenibu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
2
Goedemorgen,

Ik wil van Vista naar WD7 (schone installatie).
Ik heb een HD met 2 partities ( C en D )

Mijn vraag : Als ik mijn foto`s, documenten ect. op D zet en WD7 ga insalleren op C, blijft alles op D dan bestaan of ben ik dat kwijt?
 
Dan blijft alles mooi op de D: staan, zolang u bij de installatie procedure maar er goed op let dat echt de C:partitie gebruikt wordt voor de windows installatie.
Vergeet ook niet de Favoriten en Bookmarks op de D: te zetten (export) en wellicht ook de e-mail.

Hier een goed artikel over het verplaatsen van deze mappen: https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html
 
Laatst bewerkt:
Blij met antwoord

GOedemorgen,

Zeer blij met dit antwoord.
Bedankt,
Fijne dag
 
Misschien nog ter aanvulling :

ik 'gok' erop dat je na de installatie van Win 7 op C vanaf D de foto's, documenten etc. etc. terug wil gaan zetten naar C ?
Als dit zo is dan zou het dus eigenlijk ook betekenen dat jij GEEN backup bezit van je foto's, documenten etc. etc. op een andere (externe) lokatie?
Als dat óók zo is, dan ben je -als je tenminste waarde hecht aan je eigen bestanden- 'gevaarlijk' en niet verstandig bezig.
Maak sowieso een kopie van al je eigen bestanden op een externe hdd (of USB sticks) zodat je bij een fatale systeem-of hddfout niet alles kwijt bent. Je zou nummer 345.654 hier op de Helpmij zijn die dat dan overkomt. (ik overdrijf misschien enkele tientallen,.......... maar toch..........)
 
Laatst bewerkt:
Pas daar mee op dat je niet zo de hele map Mijn documenten eerst gaat verplaatsen naar de D. Kopiëren is veiliger. Als je dat doet mag je alleen de inhoud van die map terugplaatsen naar de C dan naar de map C:\...\Mijn documenten. Windows 7 heeft allemaal zijn eigen 'Mijn mappen' en Windows 7 moet altijd de locatie weten van die mappen.
Van locatie wijzigingen moet Windows op de hoogte gebracht worden.

Anders geformuleerd: 'je mag nooit de map Mijn documenten zo maar even oppakken en ergens anders plaatsen'.

Wil je die mappen later van W7 toch verplaatsen dan moet je goed schoonepc lezen hoe je dat moet doen.
Maak sowieso een kopie van al je eigen bestanden op een externe hdd
Als ik het goed begrijp heb je nu alle bestanden staan op de C Vista daar moet je dan een back-up van maken en als D klaar hebt daar ook een back-up van maken. Neem geen risico!
 
Laatst bewerkt:
Eén back-up is géén back-up : twee kopieën van al je persoonlijk materiaal op twee verschillende EXTERNE geheugendragers is dan ook het absolute minimum.
 
Kopie van kopie van kopie ...

Ja, backup van backup van backup, enz.. in feite stopt het nooit. Ik kom en heb in het verleden meermaals hetvolgende meegemaakt. Neem een externe harde schijf van 2TB. die voor 80% volstaat en als backup gebruikt word van verschillende data allerlei. Op een bepaald ogenblik tijdens de garantie periode vertoont die kuren. Vooraleer je die inlevert voor waarborg ga je toch zorgen dat je die gegevens (alhoewel het een backup is) wegschrijft. Dus > aankoop nieuwe harde schijf van minstens dezelfde grootte. Ik moet zo een HD van 4TB een dezer dagen inleveren omdat ze geluidjes begint te maken bij afzetten. Wat moet ik nu doen ? Weer een andere HD kopen van minstens 4TB ?

Jouw theorie volgend heb ik mijn twijfels bij de praktische uitvoering ervan. Nu zou ik zelfs 2 nieuwe harde schijven van 4TB moeten kopen. Word het niet hoog tijd dat men die fabrikanten verplicht van HDD te produceren die veel betrouwbaarder zijn ?
 
Verplicht febarikanten om :

- auto's te maken die veel betrouwbaarder zijn,
- wasmachines te maken die veel betrouwbaarder zijn,
- computers te maken die veel betrouwbaarder zijn,
- printers te maken die veel betrouwbaarder zijn,

???

Er zijn wasmachines van 200 euro en wasmachines van 1900 euro....................
 
Eén back-up is géén back-up : twee kopieën van al je persoonlijk materiaal op twee verschillende EXTERNE geheugendragers is dan ook het absolute minimum.
Dat is gewoon het beste advies.

En Visio, dat is geen kopie van kopie maar moeten onafhankelijke back-ups zijn van besturingssysteem en dataschijven. Schijven van 4TB zal ik niet kopen, want ik heb er nu weer één van 2TB die weer defect is. Ik weet ook niet hoe groot die back-ups van jou zijn maar die van mij zijn gemiddeld 60GB en dan laat ik zo'n schijf gewoon vollopen met back-ups. Dus niet maximaal 3 maar een stuk of 16.

Betrouwbaarder? Betere kwaliteit? Dat zou zeer onverstandig zijn van de fabrikanten en slecht voor de economie en werkgelegenheid. Ook de rente staat niet voor niets zo laag. Volgens de ECB moeten mensen meer geld uitgeven. Beter voor de werkgelegenheid.
 
@Visio : misschien is het idd aan te raden schijven te kopen met een wat geringer opslagcapaciteit dan 4 TB.
Ik heb in totaal 5 externe hdd's : 1x 500 MB, 3x 1 TB en 1x 2 TB en deze worden afwisselend dagelijks / wekelijks gebruikt en ik heb (de afgelopen 3 jaar!!!) nog nooit een 'weigering' / failure gehad.

Het zijn alle WD's uit de 'My Pasport' en 'Elements' series.
 
Jawel, in bericht 3 gaf TS aan tevreden te zijn met het antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan