2e pc gekocht dus moest er een router komen-->problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
we hebben nu een tweede pc gekocht(waarvan intussen de aan-uit knop vast zit en we deze dus niet kunnen gebruiken voorlopig:(, miskien weten jullie hiervoor een oplossing maar ik betwijfel dit) de router is de volgende: SMC7004ABR met ingebouwde firewall en printersplit. als ik de cd-rom van de router in de pc steek, dan volgen enkele stappen en blijft hij ofwel bij hetvolgende stilstaan: kan niet inloggen vanwege verkeerd password : je moet de router resetten gedurende een halve minuut. dit doe ik dan ook, en dan zegt hij: timeout: check the connection kabels(alles is in het engels, maar heb alles half naar nederlands vertaalt:)) de kabels gaan als volgt: 1 stekker van het internet in de ingang van de router voor netwerk(van kabelmodem(telenet), 1 voor de printer en 1 voor de voeding, dit is aan de kant van de ingangen. bij de uitgangen (4 uitgangen) bedoeld dus voor de pc's, daar zit nu 1 stekker in (van de pc waar ik nu op werk, maar die is er nu uit, anders geraak ik niet op internet:p) en normaal moet er naast ook nog de andere van de "kapotte" pc. wat is het probleem?

het probleem is waarschijnlijk de kabelmodem van telenet.
dit zal waarschijnlijk ook een router zijn.
Vertel eens welk modem jij hebt van telenet dus merk en type.

dat wachtwoord vragen krijg ik al niet meer, dus dit is al goed:) het merk en type modem is: merk: motorola, model: SB4200E(zeg mij als ik fout ben)

daar kun je de door jou gekochte router netjes achter hangen.

motorola-router-pc dat is de aansluiting.
even de printer nog niet aansluiten.
waarom moet jij een cdrom van de router gebruiken.
als alles op automatisch staat dan zou het moeten werken.
Of moet jij voor telenet gegevens invoeren in de router.
daar zou je in kunnen komen met b.v. 192.168.1.1

printer ligt eruit, maar wat bedoel je met automatisch? wat moet ik doen, want als ik de router dus aansluit is het enigste verschil dat ik zie is dat rechts vanonder er een ballonetje verschijnt met 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten, meer niet

Moet jij in de router nog iets instellen voor telenet.
automatisch een ip adres krijgen en dns.
dit doe je bij jou netwerkkaart.

windows XP configuratiescherm netwerkverbindingen rechtermuis op lan verbinding en dan eigenschappen.
internetprotocol tcp/ip eigenschappen en dan automatisch aanvinken.

moet jij voor telenet iets in jou router zetten?

dat automatisch stond al aangevinkt, maar jouw laatste vraag snap ik niet egt:confused: moet ik miskien iets in de firewall van windows xp veranderen?

zet de firewal van XP eens uit en kijk eens of het dan werkt.

werkt nog steeds niet:confused: ik krijg op het einde voortdurend de foutmelding: timeout: please checkout cable and connections, met erboven een kadertje van internet explorer: er is een fout opgetreden in het script van deze pagina, wilt u doorgaan met het script en dan kan ik ja of nee kiezen

Die script fout kun je uitzetten in ie de meeste pagina's bevatten wel fouten. Dat is de oorzaak niet.
Maar die kabels die kunnen het probleem zijn.
Jij doet de kabel van het motorola modem naar de router toch wel in de wan poort en je sluit de pc dan op poort 1 t.m. 4 aan. zit er aan de achterkant een klein knopje waar je nog een uplink mee kunt maken zet die dan eens in een andere stand.

zon klein knopje vind ik niet:confused: en al de kabels zitten aangesloten zoals beschreven in het boekje, moet ik miskien bij de modem van telenet nog iets veranderen(software of kabel versteken) ik zag wel op de modem zelf een blauwe knop, die heb ik eens ff ingedrukt, kzal es kijken wat het geeft:)

Laatst bewerkt:
volgens mij heb ik nu verbinding(wrs was dit al de hele tijd zo:$) maar er staat ook dat er een firewall agter zit: deze zal dus de problemen geven, de enigste firewall die ik eiglijk vindt is die van windows, moet ik deze opnieuw uitzetten?

Bijlagen

In jou router zit ook een firewall en die van windows zou ik uitzetten.

windows firewall uitgeschakeld, mar moet ik eiglijk niet nog poorten openzeten van de firewall in de router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan