2e pc op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roos12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2005
Hallo,

ik heb sinds kort een adsl verbinding via speedlinq met een single pc modem.
Alles werkt prima.
Maar nu zou ik graag aan ander modem/ router aansluiten zodat ik met twee pc op internet kan.
Ik heb nog een zyxel prestige 650H van mijn vorige provider (tiscali), die het altijd prima gedaan heeft.
Maar als ik deze aansluit werken mijn browsers niet.
Apparaatbeheer geeft aan dat het apparaat korrekt werkt en alles lijkt ook goed te zijn zoals het is.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe en/of moet veranderen?

Bij voorbaat veel dank!

Laatst bewerkt:
hoi je hebt een router nodig hebt want als ik zoek op zyxel prestige 600 is dit gewoon een adsl modem en die heb je nu al.

makkelijkste wat ik vind is gewoon een router er tussen zetten. ik heb zelf een sweex router er tussen gezet en dat werkt perfect

(je moet el even kijken dat die voor adsl is)

je kunt ook via crossover kabel gebruiken maar vindik mijn mening niet zo lekker werken.

de instellingen wijzen eigenlijk wel beetje van zelf als je boekje door leest .

je moet even mac adres clone in de router via je comp waar je eerst vaste verbinding had met adsl. als je dat allemaal gedaan heb even boel opnieuw opstarten incl. router en het zou moeten werken . je 2 de comp hang je er zo aan en als je winxp hebt pakt die 2de comp alles van zelf.

je kunt kiezen tussen een vaste router met kabels of draadloos.

ik heb 2 voorbeelden misschien heb je er wat aan

deze met kabel

deze wireless

ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

suc6:thumb:

gr mike

Laatst bewerkt:
antwoord mike

Dank je mike
maar zojuist zag ik op de onderkant dat ik een 650H heb en dus een router.
Voorop staat 600 series, vandaar de verwarring.
roos

Roos,via welk netwerk krijg je adsl van Speedlinq ?
Welk type modem (single) heb je gekregen ?
Dat zal ook al wel een modem/router zijn waardoor het wellicht niet slim is er een Zyxel achter te zetten.

Hallo upsidaisy

Dank je voor je reaktie.
Het netwerk heet BBned.
Ik heb van hen (speedlinq) een singlepc modem gekregen.
De zyxel plaats ik hier niet achter, maar in plaats van.
Deze zyxel deed het prima als modem/router voor 2 pc's zolang ik op tiscali zat.
Maar op een of andere manier werkt hij niet als ik hem nu gebruik.
Volgens de fabrikant kan ik de instellingen binnen het modem geschikt maken (konfigureren) voor dit netwerk.
Maar als ik -volgens opgave van de fabrikant- intyp 192.168.1.1. krijg ik als melding dat er geen vebinding is.
Vreemd genoeg lukt 'pingen' wel, zij het op nummer 192.168.1.33. Ook op dit nummer kan ik verder niet 'in' de zyxel komen.

M.a.w. hoe maak je een zyxel geschikt voor Bbned?

Veel groeten
Roos.

Ik denk dat je na je single pcmodem via het BBNed netwerk direct je externe IP nummer op het daaraan gekoppelde apparaat krijgt dus je kunt idd niet inloggen.

Als je via start/uitvoeren cmd intikt en vervolgens ipconfig /all doet zul je waarschijnlijk een ip nummer zien dat met bijv een 8 begint.Klopt dat ?

Kijk verder hier maar even:

http://www.zyxel.nl/p650/dslisp.html

Hai upsidaisy en Mike 16!!!

PROBLEEM OPGELOST
Nee, ik kreeg geen 8, maar via je link en na heeeeel erg lang zoeken ontdekte ik ergens :Let op! na reset bij een zyxel die afkomstig is van Tiscali komt het apparaat niet op IP adres 192.168.1.1., maar op 192.168.1.254
Tja en toen was het een kwestie van het juiste adres invullen configureren en het werkt!!!
Heel erg bedank dat jullie meegedacht hebben!!
Zonder dat had ik het opgegeven.

roos12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan