2e pc via mijn computer op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jippiejajee

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 okt 2003
Ik heb een XP pc, en wil met een hub een 2e computer aansluiten, zodat we samen op internet kunnen.

ik kom niet uit de instellingen. Wie kan me helpen

beide PCs zijn op de hub aangesloten, en vanaf de hub is het modem aangesloten om op internet te gaan.

Geplaatst door jippiejajee
Ik heb een XP pc, en wil met een hub een 2e computer aansluiten, zodat we samen op internet kunnen.

ik kom niet uit de instellingen. Wie kan me helpen

beide PCs zijn op de hub aangesloten, en vanaf de hub is het modem aangesloten om op internet te gaan.

Ik neem aan dat je dus een router hebt, die aangesloten is op het internet, en je beide pc's zijn met UTP kabels van het netwerk naar de router gevoerd...

of heb je een netwerkswitch die voor je netwerkje zorgt, en op 1 pc internet hebt en dat graag wilt delen zodat je op beide pc's kunt internetten...

Je vraag is een beetje onduidelijk vandaar dat ik dit vraag:confused:

Leesvoer

Kijk dan ff bij Internet Delen (let wel, aangezien je geen router hebt, ben je genoodzaakt om de pc waar je het i-net modem in hebt gedrukt altijd aan te hebben wil je op BEIDE pc's kunnen internetten)

Het probleem is gevonden.

ik heb een 2e netwerkkaart nodig.

dit heb ik vh zeelandnetforum.

Je hebt pech wat zeelandnet betreft. Deze lezen het MAC getal van je Ethernet kaart, hier is je abbonement op gebasseerd. Dus maw zeelandnet kijkt eerst naar je mac getal om te bepalen of je toegang hebt ja of te nee. Het beste kan je de internet computer uitvoeren met twee ethernet kaarten. Het hangt ervan af wat je precies wil; met twee computers internetten ( zal wel ja zijn ) dan kan je het beste met een crosslink verbinding beide computers koppelen en via de de Zeelandnet etherkaart verbinding maken. Je kan dus ook niet zomaar een nieuwe ethernet kaart voor zeelandnet kopen!!!

Zelf heb ik eens een hub gebruikt om meerdere pc's te koppelen en via de hub te internetten, maar internetten kon alleen maar met de internet computer...

Rare regeling daaro bij ZeelandNet, maar als dit de oplossing is voor je probleem, zo zij het dan.

Ik hoop voor je dat het werkt, anders heb je een nw-kaartje gekocht voor nx:confused:

Suc6 ermee, en dan maar afw88 of het nu wel wil

Als je zeelandnet aansluit op een router, en van de router in eerste instantie naar de pc die altijd met zeelandnet was verbonden, dan kopieerd de router je mac adres.
Daarna kun je met de 2e pc op het internet, en ziet zeelandnet er maar 1.

Je hebt dan geen 2e netwerkkaart nodig.
Een router is er vanaf € 39,-
Een Edimax BR 6104 router kost € 50,- en heeft 4 poorten.
4 Pc's tegelijk.

(maar een 24 poorts hub per uitgang van de router is mogelijk.
Dus 4x24 = 96 pc's op internet :) )

morgen lenen we even wat materiaal bij vrienden en testen we het even tot het goed werkt, bedankt allemaal voor de hints en tips. Waarschijnlijk wordt een router wel de oplossing.

Laten we het hopen :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan