2e pc werkt niet op mijn adsl modum

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikkie

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Wij hebben thuis adsl verbinding. Nu heb ik net een nieuwe computer gekocht en wil die aanlsuiten op de adsl verbinding maar natuurlijk werkt dat niet:mad:
Ik steek de kabel in de netwerk kaart en wil de adsl gaan istalleren met de cd. dan moet hij op een gegeven moment een speedtouch setup doen maar dat wil niet hij kan de software niet vinden!!
ik snap er niks van. heb virewall uit staan en de tcp/ip goed geinstalleerd! alle lampjes van modum en netwerk kaart branden!

Wie kan mij helpen?!!
p.s. heb niet heel veel verstand van de moeilijke woorden!!

groeten!!

Geplaatst door wikkie
Wij hebben thuis adsl verbinding. Nu heb ik net een nieuwe computer gekocht en wil die aanlsuiten op de adsl verbinding maar natuurlijk werkt dat niet:mad:
Ik steek de kabel in de netwerk kaart en wil de adsl gaan istalleren met de cd. dan moet hij op een gegeven moment een speedtouch setup doen maar dat wil niet hij kan de software niet vinden!!
ik snap er niks van. heb virewall uit staan en de tcp/ip goed geinstalleerd! alle lampjes van modum en netwerk kaart branden!

Wie kan mij helpen?!!
p.s. heb niet heel veel verstand van de moeilijke woorden!!

groeten!!

wat voor modem heb je? USB soms?

en had je vlak voor dat je dit probeerde nog verbinding met je provider?

Hou ook niet van moeilijke woorden.

Wat voor een modem heb je van Speedtouch ? De 510 multi PC ?
Met welk systeem werk je ? XP of ....

Uhm.. ethernet! kan dat kloppen? hehe

ik heb mijn nieuwe pc even verwisseld met de andere en dat werkte dus niet. vervlgens gewoon weer de oude bak aangesloten en dan werkt het wel gewoon.
De modum detecteerd de computer (software niet) wat te doen??

Het is de ethernetmodem met 1 aansluitpunt dus ?
Als het er meerdere zijn dan moet je namelijk een ander progje draaien van de cd.
Laat anders eens even het diagnostic programma er op los.Staat op dezelfde cd-rom.

Speedtouch 510 met meerdere uitgangen!

wat voor verschil maakt het dat ik dat erop los laat en weet je wel cker dat het op de cd staat??

Het makkelijk is dat dit progje exact aangeeft waar het eventueel fout zit.Gezien het feit dat je een Speedtouch multi pc modem hebt zou het een kwestie van inpluggen moeten zijn en vervolgens setup draaien.
Je weet zeker dat er geen firewalls actief zijn ?
Ethernetkaart is goed geinstalleerd incl TCP/IP protocol ?

Het progje staat onder probleemoplosser op de kpn cd-rom en andrs is het te downloaden.

Bij eigenschappen van de lan verbinding staat ergens een hokje wat je kan aanvinken die is niet aangevinkt dat is het hokje virewall! zijn er nog meer mogelijk heden om uit te schakelen??
ja die zijn beide goed!!

ik heb een wanadoo cd!
en als ik het wil downloaden hoe kan ik dan zo'n progje dan het beste omschrijven???!!

bedankt trouwens voor je tijd!!

Zal het even opzoeken.
Werk je met SP2 op je computer ?
Geef eens het volgende commando:

start
uitvoeren
cmd (dan ok aanklikken en je komt in dos)

nu het volgende intypen:

ipconfig /all

Wat krijg je dan te zien ?

NB:Ik neem aan dat je Wanadoo adsl via de KPN lijn loopt ?

hej bedankt zal ff kijken kan het nu niet gelijk doen want moet eerst de bak dan weer verwisselen! das juist ***** uhm/.. als ik het heb gedaan en het je laat weten reageer je dan wel terug??!!

kan namelijk pas morgen of overmorgen weer ff reageren!! bedankt i.i.g.!!

Het adsl modem multi PC 510
hoef je slechts eenmaal op een PC te configureren
daarna kun je elke pc bij de ingangen inpluggen
zonder instellingen of software te installeren.

Kijk anders voor je probleem is op deze speciale
asdl site http://adslforum.nl/

Jan

@JJB:

Quote:

Gezien het feit dat je een Speedtouch multi pc modem hebt zou het een kwestie van inpluggen moeten zijn en vervolgens setup draaien.

Unquote

Dus dat staat hier al maar wat je zegt is niet waar,want je moet wel degelijk modemdetectie aflopen.

Indien het ip adres van willekeurig welke pc of laptop op automatisch staat kun je die zo inpluggen en direct internetten.
Maar ik wacht op antwoord van de vragensteller Wikkie.

Sorry voor lange wachten,
ik dcht dus zelf ook dat het een kwestie van alleen inpluggen was en vervolgens een setup draaien maar daar ligt dus het probleem die setup pakt hij niet dan geeft hij aan dat hij de software van speedtouch niet kan vinden!

Maar kan ik dan wel gewoon met dezelfde kabel inpluggen als ik met de andre pc inplug, verwissel namelijk alleen maar de bak.

Ga er vanuit dat je een CAT5 netwerkkabel in gedachten hebt.Mag geen probleem zijn.

crosscable

Een cross-cable is GEEN gewone adsl (internet) kabel,
bij deze kabel zij de signaaldraden bij in en uitgang omgekeerd !
Deze kabel is bedoelt om 2 computers (of een computer en plotter/printer) met elkaar te verbinden,
en deze met het internet protocol te laten communiceren met elkaar.(zonder router of modem!)
Voor een verbinding van het modem naar een PC is deze kabel NIET geschikt.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan