2e pc werkt niet op mijn adsl modum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alcatel speedtouch 510 V 4

Als dit modem eenmaal is geconfigureerd, dan is het inderdaad gewoon inpluggen bij de andere pc's, dus je hoeft niets anders in te stellen dan je eigen netwerk onderling.
Kijk ook eens bij apparaatbeheer of je netwerkadapter ( 100 / 10m ethernet pci adapter ) hier staat aangegeven.

groetjes speedtouch :)

ps. vergeet de tip van jan niet ( rechte kabel )

Laatst bewerkt:
nee sorry jan je hebt gelijk had het verkeerd!!
ik heb een kabel met splitter der tussen,

Speedtouch ik heb niet te maken met een netwerk, ik wil alleen mijn computer aansluiten op internet dus haal ik gewwon de pc vna men ouders weg en zet ik mijn bak ervoor in de paats stekkertjes er in en hopsa maar nee!!

het is dus waarschijnlijk niet alleen een kwestie van inpluggen!

nee sorry jan je hebt gelijk had het verkeerd!!
ik heb een kabel met splitter der tussen,

Speedtouch ik heb niet te maken met een netwerk, ik wil alleen mijn computer aansluiten op internet dus haal ik gewwon de pc vna men ouders weg en zet ik mijn bak ervoor in de paats stekkertjes er in en hopsa maar nee!!

het is dus waarschijnlijk niet alleen een kwestie van inpluggen! ethernet adapter staat correct aangegeven!

Geef nu eens aan wat de status is want ik het begrijp niet meer zo goed.

Het is heel verwarrend zo :o

Korte samenvatting ( zoals het NU bij mij overkomt )
Jij plaats de utp kabel vanuit het modem in je eigen pc, en verder niets dus :rolleyes:

ps: heb je nog gekeken naar de netwerkadapter.

ik heb de probleemoplosser er op los gelaten en nu geeft hj aan dat het probleem bij de ip instellingen licht!! maar ik weet niet wat en hoe..

Zorg er voor dat de instelling zo is dat je automatisch ip krijgt.

In windows XP

start
netwerkverbindingen
klik met rechtermuis op je netwerkverbinding voor eigenschappen
op tabblad algeemen kies internet protocol tcp\ip
klik op eigenschappen
selecteer automatisch een ip adres laten toewijzen.

Hij staat al op automatisch ip instellingen!!

kan het ook zo wezen dat wanneer ik de kabel die in de modum zit nu gewoon in een andere uitgang doe en dan mijn pc aansluit!!

omdat de modum misschien wel het ip adres heeft opgeslagen van de andere computer die wel werkt!

nee dit mag geen verschil maken.
Het moet liggen aan de instellingen van je netwerk.
Het ip adres staat op automatisch dus dat is ok.
misschien kan je de instellingen bekijken op de pc die het wel doet en die dan ook zo instellen bij je ander pc.

Jan

ok ik heb nu op de een of andere vage manier de instellingen van ip goed gekregen!!

nu ik de probleem op losser er weer op los laat zegt hij dat nu cde modum geen contact maakt met de computer..! alle kabels zitten goed en alle lichtjes branden, firewall is uitgeschakeld! en de tcp/ip is goed geinstalleerd!

Kijk eens even (ik dacht dat je XP had) via start/uitvoeren/cmd en dan ipcinfig /all welk ip nr je krijgt ? aangezien je met een Speedtouch werkt moet dit inde range van 10.0.0.1xx liggen.Subnet zou 255.255.255.0 moeten zijn en Standaardgateway 10.0.0.138.

Geef dan eens de opdracht ipconfig /all (je werkt met XP ?)
Wat is de uitkomst ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan