2e pc ziet 1e pc niet na plaatsen router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Toine
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Hallo,

Ik heb berichten bekeken of dat misschien een antwoord was op mijn vraag. Voorheen waren 2 pc's aangesloten die op internet konden etc. Toen moest mijn pc ook aan staan. Nu zit er een router tussen. zowel mijn pc als die van mijn zoon kunnen op internet. De 2e pc ziet mijn printer niet meer en zit ook geen gedeelde schijf van mijn pc. De iconen geven wel gedeeld aan. Wat moet ik doen zodat de 2e pc de printer en het gedeelde bestand weer ziet. Graag jullie tip(s)
Toine

Hebben allebei de pc's dezelfde werkgroep?
Of heb je toevallig een firewall geïnstalleerd?

Hallo Wijnands,

Ze hebben allebei dezelfde werkgroep. Draaien onder W-xp prof. Op mijn pc staat de firewall wel aan omdat ik anders niet op internet kom. De router is van Linksys, Fast start Etherfast Cable/dsl Router, misschien heb je daar iets aan,:thumb:

Bijlagen

• internetverb..jpg
    internetverb..jpg
    86,3 KB · Weergaven: 22
Die 1394 verbinding kun je weluitzetten dat is je firewirekaart.
heb je op pc twee wel een printer toegevoegd en dan een netwerkprinter.

Hallo Puppie,

Ik krijg daar geen printer toegevoegd, De naam van mijn huidige printer kent die niet. Het lijkt wel of de router de 2e pc blokkeert om toegang te krijgen in pc1. Voorheen, dus zonder router, kon de 2e pc, na delen, alles aan van de (hoofd) pc.

En je kunt met beide computers wel het internet op.
Als dat zo is doe dan op de pc die de printer aangesloten heeft eens de netwerk wizzard en daarna op de computer die geen printer heeft.
Zet wel op beide computers de firewall uit.
Die heb je niet nodig omdat er al 1 in de router zit.

Puppie,

via de helpdesk van W-xp ik ij een poging gedaan. maar wat bedoel je precies met netwerk wizzard. Hoe en waar moet ik naar kijken en valt er dan een instelling te wijzigen?:confused:

via start configuratiescherm netwerkverbinding en daar kiezen voor een klein netwerk maken.
Dan goed lezen en de voor jou beste combinatie uitkiezen.

Puppie,

Ruim een jaar terug ben ik daar ook aan het rommelen gegaan. Als ik netwerk instel gaat deze dan geen gevens verwijderen of wijzigen van mijn router? Dit omdat ik recent na koop van router een hoop gegevens handmatig met de hulp van de leverancier heb moeten wijzigen? :(

wat heb je dan allemaal moeten wijzigen in de router.
Bij wie heb jij internet misschien is dat het proleem wel.

naam computer. in 1e instantie kwam ik via de router internet niet op en heb ik in moeten "linken"via de adresbalk met een ... nummer. en een cp nummer. ik zit op de kabel bij HOME. Vandaar..

o dat zijn niet van die moeilijke instellingen.
ik zit ook bij @home.

kun je die wizzard rustig uitvoeren.
dat nummerdat je in de adresbalk moest invoeren was alleen maar omin de router te komen.

Puppie,

Ik heb met zweet in de handen gedaan wat je aangaf. Het is voor elkaar!! Ik zie de bestanden/mappen van pc 2 en de gedeelde van pc 1 zie ik op pc2. Internet werkt ook nog.
KLASSE en bedankt voor jouw hulp:thumb: :thumb:

Graag gedaan en tot de volgende keer.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan