2e pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruterink

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Berichten
148
Kan ik de zelfde installatie-cd van WinXP-home (die ik gekocht heb bij de 1e pc)gebruiken op een 2e pc, of mag dat niet?
Gr.
 
Bertus vergat wel te zegen dat het niet mag maar het kan dus wel voor 30 dagen.
dan moet je windows dus wel activeren hoe moet je zelf even uit zoeken dan want bij microsoft gaat het niet.
en de updates van microsoft kan je ook vergeten want die krijg je niet met de zelfde cd key.
dus heb het dan wel nut om voor 30 dagen toch de zelfde cd te instaleren vraag ik me dan af.
 
Laatst bewerkt:
De 2e pc, die al boven staat, is de pc van mijn zoon en hij wil enkel zijn mail kunnen lezen, dus niet om te surfen op het net, en verder gebruikt hij de pc alleen maar om muziek op te zetten die hij zelf schrijft/maakt voor de band waar hij in zit. En nu dachten wij om een netwerkje te maken, zodat hij vanuit boven de muziek beneden op de pc(die veeel sneller is) te zetten . Misschien weet iemand nog een andere manier?
Gr.
 
Als het goed is kun je hem gewoon gebruiken hoor (als het geen oem is)
Want van M$ mag je ong 5 maal activeren, want het komt natuurlijk voor dat je de pc formateerd en er al wat anders hebt ingebouwd als het orgineel.
Word het nummer echter vaker gebruikt in een korte periode word het geblokkeerd.
Met een oem cd word er gekeken naar je SLP key. en die moet gelijk zijn aan de verkoper van de cd/computer
 
Als het goed is kun je hem gewoon gebruiken hoor (als het geen oem is)
Want van M$ mag je ong 5 maal activeren, want het komt natuurlijk voor dat je de pc formateerd en er al wat anders hebt ingebouwd als het orgineel.
Word het nummer echter vaker gebruikt in een korte periode word het geblokkeerd.
Met een oem cd word er gekeken naar je SLP key. en die moet gelijk zijn aan de verkoper van de cd/computer

kleine corectie
bij elke windows versie woord naar de key gekeken dus ook de retail
en 5 x activeren kan natuurlijk ook zo lang het op die zelfdebewuste pc gebeurd.
zou mooi zijn dat je op 5 pcs de zelfde key gebruikt maar zo werkt het helaas niet.
het is en blijft een lecensie per pc.
 
Laatst bewerkt:
Nou, in ieder geval allemaal bedankt voor de raad. Ik zal het binnenkort gaan proberen en dan merk ik het wel. En als er nog goede tips zijn dan hoor ik het wel.
Gr.
 
kleine corectie
bij elke windows versie woord naar de key gekeken dus ook de retail
en 5 x activeren kan natuurlijk ook zo lang het op die zelfdebewuste pc gebeurd.
zou mooi zijn dat je op 5 pcs de zelfde key gebruikt maar zo werkt het helaas niet.
het is en blijft een lecensie per pc.


Moet ik je toch vertellen dat ik hier 3 pc's met dezelfde key heb staan en ze werken alle 3 prima en updaten zonder probleem.
Zoals gezegt een oem versie inplaats van een retail kijkt wel naar wat voor een pc het is ,maar zelfs dat is te omzeilen.
 
Moet ik je toch vertellen dat ik hier 3 pc's met dezelfde key heb staan en ze werken alle 3 prima en updaten zonder probleem.
Zoals gezegt een oem versie inplaats van een retail kijkt wel naar wat voor een pc het is ,maar zelfs dat is te omzeilen.

Dat kan maar gebruik je dan geen Corporate edition? Dit is volgens mij de enige legale versie waarbij je meerdere pc's mag installeren met dezelfde key.

Overigens. Als je je pc opnieuw gaat activeren op je nieuwe pc, dan krijg je een leuke melding dat je MS moet bellen voor activatie. Bel je naar MS en geef je vervolgens aan dat je moederbord en cpu vervangen zijn door andere types omdat deze defect zijn geraakt, dan krijg je zonder problemen de getallenreeks om opnieuw legaal te activeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan