2e pcals serrver

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
586
hallo.
ik heb op de zolder nog een 2e oude pc staan.
ik zou hem graag als server laten functioneren.
is dat mogelijk dat ik via dat ding mijn site enzo online houd en andere belangerijke dingen op internet zodat dat 24 uur online is?
is dit mogelijk en zo ja hoe.
mvg ricie
 
Dat kan.

WAMP installeren, in het netwerk hangen, WAMP online gooien, een domein kopen (of het IP aanspreken, dat kan ook) en zorgen dat niemand die pc ooit uitzet :)
 
ok en dan kan ik er gewoon mijn server van maken en mijn site online zetten????
 
Jep, WAMP is een gratis webserver, als die op je pc actief is en op online mode staat, dan kun je daar gewoon je website op draaien :)

Houd er wel rekening mee dat een website en een domain twee verchillende dingen zijn; je website zal alleen benaderbaar zijn met het ip van de machine als je geen naam koopt; dus dan krijg je iets als

Code:
http://168.168.23.171/website.html

Als je daar echt een naam wilt hebben moet je een domein registreren en dat laten wijzen naar je pc.
 
Laatst bewerkt:
even nog een vraag zou ik dan ook voor meerdere mensen kunnen hosten?
 
Jep; dat zou ook kunnen, dan moet je gewoon meer mappen aanmaken in WAMP, das geen probleem.
 
ok leuk dan ga ik denk eigen site hosting beginnen
ik ga nog ff denken maar dat zou leuk zijn gewoon beetje voor familie en vrienden
 
ehm ik heb wel internet nodig neem ik aan?
zou ik dat ook kunnen splitten uit 1 stekker?
 
Houd er wel rekening mee dat als je pc crasht, jij gezeik krijgt dat al die site's niet meer online zijn ;)


Als je een hub hebt, kun je internet gewoon delen met de andere pc's op je netwerk.
 
ja dat weet ik de 1e 3 maanden gaat hij ook beta zijn.
en in begin host ik aleen voor familie en vrienden
totdat ik zeker weet dat ie goed is.
en ik ga er ook nog goed over nadenken
 
ik heb een beetje zitten neuzen enzo ik dacht ik check het ff op de gewone pc toen had ik het door dat ik geen mysql had.
en met dat phpmyadmin moet je daar ook databese hebben enzo?
 
phpMyAdmin is mySQL :)

Het zit inbegrepen bij WAMP, maar je bent niet verplicht om het te gebruiken.
 
is er oook 1 of andere service of programma wat ik kan gebruiken zodat ze website's kunnen maken op mijn server?
 
Een FTP client, en dan toegang geven elk tot een bepaalde map. Dan kunnen ze daar hun website in uploaden :)
 
ok ik ga straks aan pa en ma vragen of het mag en zoja ga ik straks aan de server beginnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan