2e router plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanne55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Berichten
2
Ik heb hier al e.e.a. over gelezen maar het gaat me vaak mijn kennis te boven.
Ik wil gewoon een sterk signaal om draadloos te kunnen internetten.
Kort uitgelegd:
had Telfort als providor en was met vaste computer (boven) aangesloten.
Hebben laptop gekocht om beneden draadloos te internetten.
Overgestapt naar Ziggo alles-in-1.
Draadloos gaf wel signaal in de gang maar niet in de kamer (plaats van modem naar kamer is 2-3 meter, gescheiden door binnenmuur)
Ziggo kon, zelfs na tel. contact en wijzigen van de kanalen) geen betering geven.
Opgezegd en weer naar Telfort gegaan. Heb nu modem/router Zy_private_T4934W.
Signaal komt nu wel heel af en toe in de kamer maar te weinig om fijn te kunnen
internetten.
Heb Sitecom WLR-4000 gekocht.
Na contact met Ziggo heb ik een SSID icoon op mijn bureaublad en kan beiden modems
hierop zien met daarbij duidelijk de Sitecom als sterkere.
Heb, na eea te hebben gelezen, op de Sitecom de DHCP en firewall uitgezet.
Heb de Zy aangesloten op de aansluiting vanuit de muur,
verder op de poorten de Sitecom, de computer die boven staat.
Ik heb zojuist nog gekeken in beide apparaten omdat men zovaak spreekt over de ip-adressen. Deze had ik al opgeschreven maar wou ze controleren.
Sitecom kom in niet meer in en Zy zegt :
HP5DF39D (sitecom ?) en de laptop beneden
daaronder staat de computer van boven want daarbij staat ethernet.
Alle 3 hebben een ip-adres.
Ik weet niet wat ik waar moet aanpassen om van de Zy modem/router en de Sitecom router een geheel te maken.
Lekker simpel uitgedrukt hè maar daarom worstel ik hier ook al weken mee en vind het eigenlijk best genant zoals ik me moet uitdrukken maar ik kom zelf echt niet verder.
Iemand die me dit simpel duidelijk kan maken ??
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp heb je in de gang, waar je aansluiting binnenkomt een router staan, daar ligt een kabel van richting boven (vaste pc) en naar de woonkamer waar de sitecom staat. Maar nu is het probleem dat je geen verbinding kunt maken met de sitecom?

Provider heeft hier niets mee van doen dan alleen voor jou internetverbinding te zorgen.
 
2 routers 1 netwerk

Zoal ik het goed begrijp heb je nu 2 draadloze routers...

het makkelijkste wat je kan doen is:
dit geld voor beide routers:
1. Inloggen via http://192.168.1.0 of wat voor jou het geval mag zijn.
2. De SSID veranderen in degene die jij wil gebruiken
3. Een wachtwoord instellen die je wil gebruiken om op je netwerk te komen

als je dit op beide routers het uitgevoerd heb je als het goed is twee routers een SSID en een password. Als je deze aansluit op een Lan kabel in het huis zenden ze beide het netwerk uit en pakt je laptop/desktop degene die hij kan bereiken zo blijf je dus "waarschijnlijk" door je hele huis heen online.
 
SMC-FM: in de meterkast staat de Zy modem/router met daarop aangesloten een computer (naar boven) en een aansluing
naar Sitacom die ernaast staat. Dit om een sterker signaal te krijgen omdat het signaal (volgens Ziggo en Telfort)
niet door de muur heen komt.
Thomas: Ja, ik heb 2 routers staan.
Ik kon gister niet inloggen op de Sitecom met het ip adres dat ik van hun opgekregen heb, kan dat omdat ik DHCP al uitgeschakeld heb ?
Hoe verander ik SSID ?
Waar verander ik dat wachtwoord en moet ik dan altijd voordat ik wil gaan internetten dit w.woord gebruiken ?"
Je zegt: "twee routers een SSid en een password. Als je deze aansluit op een Lan " wat bedoel je met deze ?
Ik heb gewaarschuwd : ik ben een echte leek !!
In ieder geval bedankt voor de reactie zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan