2e sata HDD af en toe weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

bheijmans

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
Hoi lezers,
Af en toe na opstart mis ik mijn 2e harde schijf.(mijn computer bevat 2 harde schijven:allebei sata schijven 160 G + 250 G)
Mijn 1e (opstart schijf met 2 partities) doet het wel altijd, maar mijn 2e schijf zie ik wel staan in bios maar bij windows opstart is ie niet te vinden. Ook in computerbeheer en schijfbeheer niet te vinden. Dit gebeurt ongeveer bij een kwart van alle nieuwe opstarts.
Alle kabels al nagelopen maar niets raars kunnen vinden.
Weet iemand misschien raad?

Zou toch maar de kabel vervangen, zou misschien een breuk in kunnen zitten, ook de aansluiting nagelopen? er zijn kabels die niet goed vastklikken, dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Ook in de repairconsole, een fixboot \"schijfletter"op de eerste schijfletter van die schijf uitvoeren, is te proberen, en een fixmbr \"Apparaat(naam)" \"VasteSchijf(nummer)".

Ook eventueel te doen met TestDisk, in windows.

dit is echt verveelend

je kan doen.

1 slechte sata kabels. (vervang deze kabels)
2 slechte stroom toe voer aan de harde schijven i.v.b met begeleverde stroom connectoren,
(dit probleem had ik zelf). (vervang deze sata liefst niet door lusen)
4 defecte sata aansluitingen op het moederbord of hardisk (meestal niet het geval)
5 test je schijven met een tool van de fabrikant van de schijven.

Sorry dat ik er tussen kom.. Maar heb het zelfde probleem. In het begin werd mijn schijf van WD-320GB gewoon zowel in bios als in windows gevonden. na een paar keer te hebben gebruikt, werd het vaag.

1.Windows bleef haken net voor aanmedlings scherm. ( heb hardeschijf er uitgehaald deed weer wel) Heb het daarna nog een ker gebrobeerd lukt wel alleen harde schijf maakte tikkende geluid en hard. schrok er van. tik..tik..tiktik..tik:shocked:

2. Hardeschijf werd niet meer herkend in windows.
3. Daarna bleef windows haken bij aanmeldingscherm dus wel bij dat blauwe scherm met gebruikersnaam etc. verder kwm hij niet. Ondertussen keek ik elke keer in de bios en zag allebei de disks staan..
4. 3 dagen er na of so zag ik de 320GB niet meer in bios:( en dat nog steeds.

Ik ga morge naar de winkel waar ik de sata kabel en voeding heb gekocht, en vertellen over probleem.

OOH jaah. had vandaag de schijf naar me werk meegenomen. en heb de oginele kabel die ik standaar in mijn kast heb ook meegenomen. schijf wordt gewoon niet herkend.. wel met recovery software. Zou het te maken hebben met dat ik in het begin gewoon netjes de hardeschijf moest geformatteren en een partittie aanmaken.

Laatst bewerkt:
een tik geluid dat had ik dus ook nu ik een andere voeding heb gekocht waar de sata,
aansluitingen voor stroom gelijk op zaten heb ik het niet meer gehad.
heb je ook die lose stekertjes gebruikt die verloopjes naar molex naar 2x sata ?

Ik heb een soort verloopkabel gehad die zeg maar op de normale voeding komt en die eidig in een voeding voor sata. heb deze ook gebrobeerd had niet opgelet op het geluid maar meer of bios de hardeschijf de schiijf zag.
Maar zelf heb 2 standaard satavoeding die heb ik ook geprobeer maar lukte niet..:confused:

@ jaouadd

Laten we het wel even bij de startvraag houden graag, ik snap dat je een vervelend probleem hebt maar het is erg vervelend voor de topicstarter als iemand door een bestaand topic heen gaat.
Ik zou zeggen, volg het topic of -mocht je er niet uitkomen- begin zelf een topic over je probleem.

Soryy mijn fout dacht datikhet zelfde fout had..maar wou de aandachtniet trekken. ganu al :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan