2e schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijs67

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2003
Ik heb recentelijk 2 nieuwe harde schijven geinstalleerd. 1 van 40 Gb en 1 van 120 Gb. De grote harde schijf kan ik echter niet bereiken. De kleinste heb ik als master geinstalleerd en wordt ook zo herkend via schijfbeheer (schijf 0, standaard), echter de 2e is via verkenner niet te zien. In eerste instantie stond deze schijf als dynamisch vermeld bij schijfbeheer (met een geel uitroepteken vermeld).
Via rechtermuisklik kon ik de status dynamisch omzetten naar standaard. Maar ik krijg wel een melding dat de data die erop staat verloren zal gaan en die wil ik wel bewaren.
Echter na wat geprobeerd te hebben met wisselen op IDE1 en IDE2, wordt de 2e harde schijf nu helemaal niet meer herkend.

Overigens heb ik wel last gehad van het Blastervirus

Het vreemde is dat ik voor dit alles eerst mijn oude harde schijf als master had en de nieuwe 120 Gb als slave (met bovenstaande processor en moederboard) en toen werd die schijf wel herkend. Alleen gaf het systeem aan dat mijn oude harde schijf op "springen" stond en toen heb ik een nieuwe schijf als master geinstalleerd. En verder niets aan de 120 Gb schijf veranderd. Vervolgens zag ie dus de 120 Gb schijf niet meer.

Pentium 4 / 2.8Ghz. Moederboard Asus P4PE-X/TE. Harde schijven beiden van Hitachi.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan