2e SSD steeds kwjt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo.

ik heb een Asus N56Z-S4215H laptop met Windows 8 64 bits. i7 processor en 6GB geheugen.

Het besturingssysteem staat op een SSD schijf.Dit betreft een Samsung SSD 840
Ik heb de CD-rom speler vervangen voor een 2e SSD schijf. Dit betreft een OCZ-Vertrex2

Probleem: Steeds als de laptop in slaapstand is geweest ben ik de 2e SSD schijf kwijt. Ik moet de laptop dan geheel afsluiten en opnieuw opstarten.
Ook als de laptop na bijv updates of een instal opnieuw word opgestart ben ik die 2e SSD kwijt. Het gaat alleen goed als de pc van een UIT stand word ogestart.

Wat heb ik al gedaan:
** Bios is up to date
**In energiebeheer aangegeven dat de Harde schijven nooit uit moeten.
**Met een OCZ tool de nieuwste firmware op de SSD gezet.
**Na zoekwerk las ik ergens om wat registerwaarden te verwijderen zoals UpperFilters en LowerFilters uit een bepaalde sleutel en Cdr4_2K, Cdralw2k, Cdudf en UdfReadr

Heeft iemand nog ideeën en/of suggesties hoe ik dit ZEER irritante probleem zou kunnen oplossen?

Edit: Ik heb nog ff zitten neuzen in het BIOS en het lijkt erop dat de OCZ-Vertex2 word herkend als een Hitachi harde schijf.
Ik kom daar namelijk bij de boot config tegen een: hitachi hts547575a9e384
Zal dat dan het probleem zijn? Zoja, hoe is dat dan op te lossen?

Edit2:
Ben er nu dus achter dat na een " koude" start (dus vanaf UIT stand) de SSD ook als zodanig word herkend in het Bios.
NA herstart en/of slaapstand word de SSD als een hitachi hts547575a9e384 gezien in het Bios :shocked:

Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
de Vertex 2? dit is de meest onbetrouwbare SSD ooit, en de symptomen die jij omschrijft zijn dus typerend voor deze schijf.

Ohh ja? :eek:
Toen hij uitkwam werd deze alom geprezen. Heb er nog geen slehte dingen over gelezen maar dat kan aan mij liggen:o

Zoek maar eens iets verder dan, dan zal je zelf zien dat het een "bekend" probleem is ;)

Ben ik mooi klaar mee, niets meer aan te doen zeker?

Er zijn wel trucjes te vinden op het internet, maar die werken geloof ik vaak maar tijdelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan