2e TV boven aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosserss

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waar ik zelf dus niet veel verstand van heb, maar wel meer van zou willen weten! :-)

Wij hebben een abbo van KPN me 1 tv ontvanger en een draadloze verbindingsset. Beneden staat de tv met de router en de draadloze verbindingsset.
Maar nu heb ik boven ook een tv die ik meestal gebruik voor game, regelmatig doe ik mijn laptop aansluiten op tv om zo tv te kunnen kijken boven.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik boven tv kijken zonder ethernet kabels door het huis te spannen (want dat kan volgens mij bij ons in huis niet qua beton enzo.) Zonder een extra ontvanger aan te schaffen bij KPN voor 4 euro per maand.

Is het mogelijk om dit op de een of andere manier draadloos te doen met apparatuur ertussen. (welk apparatuur weet ik ook niet in dat geval weet ik daar echt niet veel over.) Router of iets dergelijks.
En anders graag prijzen en site vermelden. :)

Graag hoor ik jullie reacties!

Alvast bedankt!

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Nee, je hebt echt een tweede ontvanger/decoder nodig.

Waarschijnlijk kan je die ook aanschaffen maar dan is nog de vraag of je 2 aansluitingen hebt in je abonnement, snap je wat ik bedoel?

Stukje tekst van de KPN site....

Fout 4 of 28: er zijn meer decoders met het abonnementsnummer aangemeld dan dat er volgens KPN zijn uitgegeven. Dit is de reden dat decoders kopen op marktplaats niet (oneindig) zal werken.

Laatst bewerkt:
Okee! Dan gaan we toch maar voor die 4 euro in de maand extra. Dacht ik al maar ja je weet nooit of er nog iets is om er tussen uit te komen. :-)

In ieder geval bedankt voor de moeite! :-)

Nee, toch gekozen voor die 4 euro in de maand. Dat is ook niet veel, en eigenlijk nu gewoon het standaard pakket. :-)

Kun je toch maar beter TV afnemen bij een kabelboer !
+1.... al onze oude tv's staan wel ergens in huis waar het handig is, oa atelier op zolder, mijn studiekamer, slaapkamer en logeerkamer als een vd kids thuis komt en effe rustig tv wil kijken iets anders dan wij.
De hele kabelinfrastructuur ligt er al ca 30 jaar... eenmaal aangelegd via schachten en zo... eet het geen brood meer en in huis geen slijtage.
Bij de huidige ADSL/internet-TV abo's blijf je betalen.... over 30 jaar x4 TV's een aardig bedrag.... is dus 30x12x4=5760 euro (zonder renteverliezen).....oei....
Bij één extra aansluiting toch nog 1440 euro..

Remember.. vele kleintjes maken een grote... ach want wat is nu 4 euro per maand....

Nee, wij doen niet aan tv's boven, maar door omstandigheden is het beter als er 1 voor mij alleen boven staat en dan is dat bekabelingsinfrastructuur voor dat tvtje niet nodig.

Nee, wij doen niet aan tv's boven, maar door omstandigheden is het beter als er 1 voor mij alleen boven staat en dan is dat bekabelingsinfrastructuur voor dat tvtje niet nodig.
je doet dus wel aan een TV boven.... :o anders had je die van jou er niet neer gezet om aan te sluiten.. ;)
Verder: keuze aan jezelf, ik schets alleen een lange termijn voordelig scenario... en kabels leggen: een eitje... :cool:

Als je het zo bekijkt doen we er wel aan. Korte scenario: Uit huis gaan, lukt pas over 2 jaar, daarom tv boven. Zodra ik het huis uit ga, ga ik inderdaad kabels trekken dan is het voordelig. Maar omdat bij mijn ouders nog te gaan doen, kan ik ze niet aan doen. :-)
Maar ik begrijp wat je bedoelt en uiteindelijk is het wel zo. Voor 2 jaar kabelstrekken is dan duurder (om 2 jaar te gebruiken) dan 2 jaar 4euro in de maand, zodra ik weg ben = tv weg :)

Hoe wou je het anders bekijken als je toch een TV boven zet.... ;) nadat je gezegd hebt dat.... ;)

Duidelijk en prima keuze. Succes!

Haha jaa klopt! :-) Maar al met al, bekabeling is in dat geval voor pc ook gelijk een stuk beter dan wifi. :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan