2e ventilator op videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielosamigos

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo ,
Ik heb een geforce 8600gt 512 mb videokaart, en ik wil graag een 2e ventilator erop zetten.
als ik gewoon aan het internetten ben, isie ongeveer 76 graden, maar als ik 2 uur cod4 heb gedaan, tikt hij al tegen de 90 graden aan.
bij alternate heb ik een mooi vennetje gezien voor niet al te veel geld,
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_-_Koelers/Zalman/VF700-AlCu/-1038296/?

Maar voordat ik die ventilator koop, moet ik natuurlijk wel eerst weten of hij past ;)
daarom heb ik hier een paar foto´s van de binnenkant van mijn pc.
IMG_2782.jpg
[/IMG]
IMG_2783.jpg
[/IMG]
IMG_2784.jpg
[/IMG]

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
voor verdere vragen moet je het maar zeggen ;)
mvg Niels

1. Kast ziet er behoorlijk smalletjes uit... Zou je niet beter een nieuwe kast kopen?

2. Je zult het oude koelblok moeten verwijderen. Daarna moet je van die slecht klevende geheugenkoelertjes op het geheugen plakken (bij geleverd) en daarna weer de nieuwe koeler erop zetten. Weet waar je aan begint....
Ik heb het 1 keer gedaan en ik denk niet dat ik het snel een 2e keer zal doen.

1. Kast ziet er behoorlijk smalletjes uit... Zou je niet beter een nieuwe kast kopen?

2. Je zult het oude koelblok moeten verwijderen. Daarna moet je van die slecht klevende geheugenkoelertjes op het geheugen plakken (bij geleverd) en daarna weer de nieuwe koeler erop zetten. Weet waar je aan begint....
Ik heb het 1 keer gedaan en ik denk niet dat ik het snel een 2e keer zal doen.

Is er geen andere manier om mijn videokaart te koelen, bijvoorbeeld door een gewone ven ergens in mijn pc neer te zetten?

Laatst bewerkt:
Is er geen andere manier om mijn videokaart te koelen, bijvoorbeeld door een gewone ven ergens in mijn pc neer te zetten?

Ja dat is simpeler:
Naast je processorkoeler, tegen de achterwand van je kast (onder voeding dus) kan je een kastkoeler plaatsen. Wellicht voor-onderin de kast ook wel, maar dat kan ik niet zien
Dat is zo simpel als wat.
Je moet alleen even de doorsnede opmeten (8cm, 12cm)

Hiermee creeer je meer airflow, en airflow zorgt ervoor dat warmte de kast uitgevoerd kan worden en koelere lucht de kast in komt.

OK. en hoeveel kost zo'n kastje dan? ik wil namelijk niet al te veel geld kwijt, omdat ik aan het sparen ben voor een nieuwe pc, en omdat ik nog lang niet genoeg geld heb, wil ik niet dat mijn kaart die ik nu heb kaduuk gaat, dus wil ik een ven ;)

OK. en hoeveel kost zo'n kastje dan? ik wil namelijk niet al te veel geld kwijt, omdat ik aan het sparen ben voor een nieuwe pc, en omdat ik nog lang niet genoeg geld heb, wil ik niet dat mijn kaart die ik nu heb kaduuk gaat, dus wil ik een ven ;)

zo'n koelertje kost een paar euro. Verzendkosten zijn hoger...

http://azerty.nl/8-82-47496/airguard.html
om maar iets te noemen...
Maar heb je gekeken of je voorin ook nog iets kwijt kan?

Er kan niets meer bij de voorkant, daar zitten alle draden, ik denk wel dat hij hier past:

koeler.bmp
[/IMG]

Zou dat kunnen? ik heb het opgemeten, het koelertje wat je liet zien is 80 mm in de breedte en 80mm in de hoogte. en de binnenkant van mijn pc is dik 11 mm. en de hoogte zit wel goed.
Als ik dit koelertje hier plaats, zou dat dan verschil maken voor mijn videokaart?

Er kan niets meer bij de voorkant, daar zitten alle draden, ik denk wel dat hij hier past:

Zou dat kunnen? ik heb het opgemeten, het koelertje wat je liet zien is 80 mm in de breedte en 80mm in de hoogte. en de binnenkant van mijn pc is dik 11 mm. en de hoogte zit wel goed.
Als ik dit koelertje hier plaats, zou dat dan verschil maken voor mijn videokaart?

Net iets hoger (de bovenste helft van je plaatje is goed, plus het stukje er net boven.
Op het laatste plaatje van je eerste post zie je het iets beter.

Ok, hardstikke bedankt voor je hulp:thumb:
Ik ga vanmiddag een koelertje halen bij alternate.
en heeft dan koelertje dan ook effect op de temperatuur van mijn kaart?
en het koelertje erin zetten, is dat nog lastig?

Ok, hardstikke bedankt voor je hulp:thumb:
Ik ga vanmiddag een koelertje halen bij alternate.
en heeft dan koelertje dan ook effect op de temperatuur van mijn kaart?
en het koelertje erin zetten, is dat nog lastig?

Koelertje plaatsen is heel makkelijk. Wel even kijken of je schroefjes hebt / of die erbij zitten.
Door dat koelertje wordt de lcuthstroom sneller en zal warmte dus sneller afvoeren. Dat zal positief effect hebben op je videokaart. Hoeveel weet ik natuurlijk ook niet.
Veel andere oplossingen heb je niet.

Let wel goed op de maten (de ruimte dus tussen de schroefgaten even goed controleren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan