2e videokaart (lastig probleem)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rxr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rxr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Hallo,

Na wat speurwerk hoe ik het goedkoopst mijn 3e beeldscherm aan kon sluiten ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het beste een 2e videokaart kon kopen (pci).

Dus ik heb een goedkope pci kaartje op de kop getikt en deze in de computer gezet. Alleen nu heb ik een driver probleem. Als ik hem alleen draai (dus de andere videokaart uitzet) werkt hij goed. Anders om ook. Alleen als ik ze beide aanzet dan krijg ik bsod.

Ik heb een Asus P5Q moederbord
processor intel e8400
videokaart nvidia 9800gt en NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/ 64 pro
450 watt voeding
2gb kingston ram geheugen

Iemand een idee hoe ik dus 2 nvidia kaarten met 2 verschillende drivers naast elkaar kan draaien.

bij mijn weten kun je SLI modus alleen uitvoeren op 2 kaarten die exact het zelfde zijn

en dat dan ook ondersteunen :)

op zo'n oud kaartje zal het waarschijnlijk al helemaal niet gaan werken

Dit moederbord ondersteund alleen Crossfire dus alleen ATI kaarten kun je er 2 keer op zetten

SLI werkt niet(Nvidia)

Het ondersteunt beide niet!!!

snap ff niet waar jij vandaan haalt dat ie crossfire wel en sli niet ondersteunt

De TS wil niet sli of crossfire draaien..

Hij wil een derde monitor aansluiten op z'n pc.
Ik heb al op verschillende fora gehoord dat het mogelijk moet zijn om 2 Verschillende kaarten draaiend te krijgen in 1 systeem, zodat je de derde monitor aan kan sluiten.
Dus een vrij goedkope oplossing ipv zon matrox "splitter" .

Dus GEEN Cross / sli, want hiermee koppel je 2 kaarten met als gevolg dat je nog steeds maar 2 monitoren kunt ondersteunen.

Zal morgen als ik tijd en zin heb wel wven snuffelen of ik het weer terug kan vinden.

Een andere optie zou kunnen zijn een kaart uit de Ati 5000 serie, die hebben de eyefinity.
Hiermee kun je op 1 kaart 3 monitoren aansluiten, zonder een cloon te hebben.
De eyefinity serie zelfs to 6 monitoren op 1 kaart. onafhankelijk

@ frank ligt eraan welke p5Q hij heeft :) Als hij een P5Q versie heeft met 2 pci-e sloten is het dus wel crossfire.
Maar als hij de "normale" P5Q heeft niet. aangezien deze maar 1 pci-e slot heeft :P

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het kan aangezien ik het hier net even werkend heb gehad. Als ik eerst alle drivers weg gooi. Vervolgens de computer opstart en de drivers van de pci videokaart installeer dan heb ik beeld op beeldscherm 1 en op beeldscherm 3

beeldscherm 1 = 9800gt
beeldscherm 2 = 9800gt
beeldscherm 3 = (die oude pci videokaart)

Dus ze kunnen beide tegelijkertijd draaien. Alleen als ik de pc dan opnieuw opstart
dan doen beeldscherm 1 en 2 het niet meer. Alleen beeldscherm 3 werkt dan nog.

Als ik dan de drivers van de 9800gt erbij installeer en de pc opnieuw opstart dan krijg ik een bsod. Als na de bsod de computer weer opstart zijn alle drivers verdwenen en doet beeldscherm 1 het alleen maar meer op de standaard vga drivers van windows.

Het rare is ook dat bij beeldscherm adapters beide videokaarten wel vermeld staan alleen 1 altijd niet werkt.

Ik ben dus eingelijks op zoek naar een driver van Nvidia wat beide kaarten ondersteund of in iedergeval samenwerkt. Want ze kunnen naast elkaar draaien. Want ik heb beeld gehad op beeldscherm 1 en 3 tegelijkertijd (dual view dus geen cloon)

de P5Q-E ondersteund Crossfire

ja en de topicstart is een p5Q!!!

Dus vandaar mijn opmerking waar je vandaan haalt dat ie crossfire zou ondersteunen.
En de ts geeft aan dat ie een pci kaartje gekocht heeft(riva tnt2)
Dus 1 pci-e slot.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het kan aangezien ik het hier net even werkend heb gehad. Als ik eerst alle drivers weg gooi. Vervolgens de computer opstart en de drivers van de pci videokaart installeer dan heb ik beeld op beeldscherm 1 en op beeldscherm 3

beeldscherm 1 = 9800gt
beeldscherm 2 = 9800gt
beeldscherm 3 = (die oude pci videokaart)

Dus ze kunnen beide tegelijkertijd draaien. Alleen als ik de pc dan opnieuw opstart
dan doen beeldscherm 1 en 2 het niet meer. Alleen beeldscherm 3 werkt dan nog.

Als ik dan de drivers van de 9800gt erbij installeer en de pc opnieuw opstart dan krijg ik een bsod. Als na de bsod de computer weer opstart zijn alle drivers verdwenen en doet beeldscherm 1 het alleen maar meer op de standaard vga drivers van windows.

Ook als je ipv manueel de drivers van de 9800 installeerd, Het los probeert via apparaatbeheer.?

Edit
Dus eerst die pci kaart installeren.
Herstarten
Apparaat beheer => je 9800 selecteren en dan driver installeren

Laatst bewerkt:
@mukkel

ik snap je even niet, maar ik heb het zoal losse drivers geprobeerd als via windows driver ding zoeken. (sorry voor de vage omschrijving)

Ik zou morgen de bluescreens even posten. Wellicht hebben jullie daar ook nog wat aan.

Laatst bewerkt:
Ja dat bedoelde ik dus :) Drivers installeren via windows.
Dat help dus ook niet helaas.

Post die screens morgen maar, misschien kunnen we er iets mee.

Of als het niet lukt/werkt is een optie je 9800 verpatsen en dan een 5770 aanschaffen
Die zijn er vanaf 133
http://www.obcs.nl/go.php?utm_sourc...0&search=21163-00-20&art=Sapphire 21163-00-20
Met beter performance als de 9800

Of iets goedkoper de 5750.

Ik wil je niets aansmeren, maar als het andere niet werkt, is dit de goedkoopste oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan