2e voeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter hggf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hggf

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
halo,

is het mogenlijk om 2 voedings kasten in je computer te zetten?

Ik krijg namenlijk binnenkort een oude computer van iemand, en ik heb geen stekkertjes voor de harde schijfen meer vrij.

Gr. Kasper

Hoi !

Kun je een eenvoudig kabeltje van 1 naar 2 maal molex voor kopen bij iedere PC-boer....

2 x voeding kan ook, gebruik even de zoekfunctie van dit forum voor een aansluit-schema.

Greetz,

Harry.

Een voedings splitter kost in het algemeen tussen de € 1,- en de € 4,-
Ligt er voornamelijk aan welke winkel.
Ik heb een favoriete winkel in de buurt. Die verkoopt ze als bulk en kosten € 1,- per stuk.

Afbeelding:
y-splitter-small.jpg

okee, dat is ook handig.

maar als ik er 2 voedings kasten in zet moet ik ze dan allebij aansluiten op mijn moederbord? Of is dat niet nodig (ga er maar van uit dat het niet een vrij nieuwe is;)).

Gr. Kasper

Ik denk dat een 2e voeding niet zomaar wil starten.
Maar als het met een kabeltje van € 1,- ook lukt? (heb ik er een paar van in de pc zitten)

Dit gaat waarschijnlijk niet lukken.
Als je je pc aan zet met de hoofdschakelaar aan de voorkant wordt via het moederboard je voeding aangezet. Die 2e voeding zal dus nooit aan gaan als je hem niet op je moederboard aansluit. Of je moet 2 voeding aansluitingen op je moederboard hebben maar zo´n moederboard heb ik nog nooit gezien en die zal ook niet bestaan.

oke weer wat geleerd.
Bedankt.

Alleen ik zou dit echt niet aan durven. je kunt zo heel je pc naar de vernieling helpen als je maar iets verkeerd doet.

Laatst bewerkt:
ik heb even rondgekeken op de site van Crash, en ik denk dat ik hem gewoon op mijn computer zet. En dan om hem op te starten kortsluit ik hem gewoon (zo staat het op de site, om te testen of je de goede voeding hebt want dan gaat de voeding aan;)).

Gr. Kasper

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan