2K en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

noisybag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
4
Ik heb al geruime tijd problemen om een nieuwe machine met het gevreesde vista in mijn 2K netwerk te laten draaien. Het betreft 3 PC's via een router verbonden met kabel. De server communiceert perfect met 1 van de cliënten. De cliënten (ook de nieuwe machine) communiceren goed met elkaar. Maar de nieuwe machine wil maar niet met de server praten. Ziet hem wel en wederzijds maar vraagt naam en wachtwoord en wat ik ook doe ik krijg geen toegang tot de server vanaf de cliënt maar ook niet vanaf de server naar de nieuwe cliënt. Heeft iemand ideeen????
 
Ben je op de vista machine wel als administrator ingelogd? niet een account met admin rechten maar echt als administrator?
En heb je de firewall en dat UAC wel uitgezet?
 
2k

Ja saint ik ben ingelogd als administrator. Ik zie de server vanaf mijn werkplek op de vista client. als ik dan het icoontje aanklik vraagt geeft de machine een aanmeld schermpje. Gebruikersnaam en wachtwoord. Ik vul dan in: administrator en mijn wachtwoord. Het schermpje meld dan vervolgens: kan niet worden aangemeld controleer of uw wachtwoord en gebruikersnaam correct is ingevoerd. Bij mijn andere computers kan ik wel gewoon op deze wijze inloggen. Hier doe ik dus niks fout. Ideeen? ohja, ik heb de UAC en de firewall inderdaad uitgezet.
 
Laatst bewerkt:
Het wachtwoord op jouw vista machine en de server zijn wel gelijk? doe anders aans als aanmeldnaam naamserver\administrator met het ww van de administrator op de server
 
Als je in vista naar netwerkcentrum gaat heb je hem dan mischien op particulier / public staan? zo ja moet dit particulier / private worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan