2x Audio uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipes195

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
geachte geleerden,

Ik weet niet of ik in de juiste groep zit hier, maar het gaat over geluid dus denk het wel.

Ik heb vorige week een nieuwe pc in elkaar gezet met een SB 2600k processor op een Asus p8z68v-Pro moederbord en wil deze graag aansluiten op mij plasma tv en home theater set voor het afspelen van films. (TV en Home T set hebben beide geen HDMI)
Tv ga ik aansluiten via DVi adapter is onderweg. (edit via dvi werkt niet, wordt vga zie andere vraag in dit forum)

Ik maak gebruik van de digitale optische uitgang van het moederbord middels een 10 meter kabel aan achterkant van de pc en deze is tosslink volgens mij (rood licht vierkante aansluiting), welke ik verbind op mij HT set met dezelfde uitgang.
Ik krijg gewoon geluid als ik de Home T set op optisch instel dus dat werkt wel.

ook heb ik op mijn pc heb ik 2 losse speakertjes naast de monitor staan welke gebruik maken van de groene "gewone" analoge uitgang. (ook deze werken)

maar nu de vraag : ik kan maar 1 audiobron tegelijk gebruiken (als standaard instellen)en zou zo graag allebei willen gebruiken, kan dit middels een programma of zo ?

ik kom er met de gewone software (hd audio software van realtek en gewoon windows 7 64 bit)niet uit. wel kan ik meerdere audio stromen laten uitgaan maar dan alleen via de front aansluiting zegt de software en daar wil ik weer geen kabel vandaan gaan trekken. op internet kom ik ook heel weinig tegen over dit probleem, moet ik nog een losse audio kaart gaan kopen ? dat lijkt me ook wat onlogisch als ik al de aansluitingen op het moederbord heb zitten.

Ik hoor graag of jullie een oplossing hebben voor mijn probleem.

en alvast bedankt.

groeten,

wesley

Dan zou het in het programma instelbaar moeten zijn die je gebruikt om de audio af te spelen.
Als je in Windows Media Player naar <alt> Extra Opties gaat en dan apparaten - luidsprekers kun je daar selecteren waar de audio naartoe gaat.
Als je een ander programma gebruikt voor je andere audio zou je die zeer waarschijnlijk op bijna dezelfde manier kunnen instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan