2x HD5770. Moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy14nl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
218
Hallo,
Ik ben bezig om 2 HD5770's in me PC te zetten,
dus ik googlen, kom ik allemaal dingen tegen
PCIe, x16, 2.0, SLI, CrossFire, CrossFireX
Allemaal leuk en aardig maar nu heb ik werkelijk geen idee wat dat allemaal is :shocked:
Beetje googlen verder kwam ik op dit moederbord uit
Klik., eentje die werkt met mijn DDR2-1066 geheugen. AMD Phenom II x4 (Deneb)
maar nu staat daar heel mooi.
......PCIe x16 2.0 sloten (met SLI ondersteuning)....
Heel erg leuk.. maar wat is SLI?, kunne daar 2 HD5770's op?, werkt dan mijn triple-setup ook nog?
 
SLi is een techniek die je toelaat om twee (dezelfde) videokaarten tegelijk te gebruiken in een systeem. Wat natuurlijk zorgt voor beter presaties, maar ook meer warmte en verbruik.
 
SLi is een techniek die je toelaat om twee (dezelfde) videokaarten tegelijk te gebruiken in een systeem. Wat natuurlijk zorgt voor beter presaties, maar ook meer warmte en verbruik.
dat is tog CrossFire bij ATI?, en wat is CrossFireX ?
 
SLI = meerdere kaarten van Nvidia
Crossfire = 2 kaarten van ATI
CrossfireX = Meer als 2 kaarten van ATI
 
Ongeveer hetzelfde als SLI

With the release of the Radeon X1950 Pro (RV570 GPU), ATI has completely revised CrossFire's connection infrastructure to further eliminate the need for past Y-dongle/Master card and slave card configurations for CrossFire to operate. ATI's CrossFire connector is now a ribbon-like connector attached to the top of each graphics adapter, similar to nVidia's SLI bridges, but different in physical and logical natures.[5] As such, Master Cards no longer exist, and are not required for maximum performance. Two dongles can be used per card; these were put to full use with the release of CrossFireX. Radeon HD 2900 and HD 3000 series cards use the same ribbon connectors, but the HD 3800 series of cards only require one ribbon connector, to facilitate CrossFireX.[6] Unlike older series of Radeon cards, different HD 3800 series cards can be combined in CrossFire, each with separate clock control.
Heb er zelf ook niet zoveel verstand van (ben geen gamer) wacht anders op andere reacties van mensen die het écht weten.
Succes.
 
Goedemorgen,

Bij crossfire zit er vaak een bruggetje bij geleverd die daarvoor moet gebruiken
 
Nee dus, het moederbord ondersteund alleen SLI geen Crossfire.
 
Nee dus, het moederbord ondersteund alleen SLI geen Crossfire.

Oke, en deze? klik
De GA-MA790X-UD3P van GigaByte ondersteunt één AMD Socket AM2+ processor samen met maximaal 16GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 2.0 sloten (met CrossFireX ondersteuning) aanwezig voor een videokaart en kunnen er SATA en IDE apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.
 
De GA-MA790X-UD3P van GigaByte ondersteunt één AMD Socket AM2+ processor samen met maximaal 16GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 2.0 sloten (met CrossFireX ondersteuning

Daar staat het :)
 
De GA-MA790X-UD3P van GigaByte ondersteunt één AMD Socket AM2+ processor samen met maximaal 16GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 2.0 sloten (met CrossFireX ondersteuning

Daar staat het :)

Mooi.! :thumb:, dan staat die op me lijstje voor me verjaardag :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan