2x windows na opnieuw instal

• Onderwerp starter Onderwerp starter roni
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roni

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
ik start me comp op na opnieuw te hebben geinstaleerd, krijg ik niet gewoon me buroblad maar moet ik eerst kiesen welke windows xp pro ik wil gebruiken.
hij staat er twee keer op dus ik wil gewoon de gene houden die ik had(dat is een heel verhaal waarom).
hoe krijg ik deze er weer af die ik er ook opgezet heb want ik hoef em niet meer.
oke achteraf werkt deze waar ik nu mee werkt toch wel goed foutje van mij:o

groeten van ron

hoi nee hij staat op de zelfde schijf want hij vraagt welke ik wil opstarten

ai, da's vervelender.......
Staat Windows er ook echt 2x op, of is het alleen de boot.ini die "denkt" dat Windows er 2x opstaat ?

nou ja dat weet in niet zeker ik had xp met pack2 ik die eraf gegooid die pack2 en toen op nieuw geinstaleerd en nou geeft ie me de keus voor ie verder opstart welke ik wil hebben de eerste of de tweede nou deze dus degene die er al opstond waarvan ik dacht dat ik hem overschreven had (dus niet)

Ga 's rustig zoeken middels de verkenner en kijk of je mogelijk 2 Windowsmappen hebt.
Als dat zo zou zijn en ook de map(pen) program files is / zijn een beetje gemixed dan :
mijn eerlijke mening ?...........

FORMAT C:

nou format c doe ik nog ff niet maar ik ga wel ff zoeken
ik weet nu waar ik moet kijken, mocht ik er dan nog niet uitkomen dan zal ik overwegen om te formateren.
en ja die club wat moet ik er van zeggen:thumb:

wel bedankt voor je antwoorden

groeten Ron:D

Ga eens naar start/uitvoeren en typ msconfig
Kies nu voor boot.ini.
Klik op alle opstartpaden controleren.
Als het goed is zie je nu 2 x .......(weet niet wat er precies staat.)
Nu moet je 1 van de 2 verwijderen.
En nu maar hopen dat je nog weet welke Windows je hebt opgestart.

je winxp staat twee keer op je partitie, want overschrijven kan niet met winxp

Ben ik niet met je eens Maroef. Ik gooi Windows XP er vaak over heen maar je krijgt wel hoe langer hoe meer mappen in Documents and Settings. Elisa, Elisa netwerk en Elisa netwerk Elisa enz enz. Dan moet je de goede mappen gewoon markeren :)
In dit geval staat het er zeker 2 keer op want anders krijg je geen keuze.

allen bedankt voor de reactie,s ik heb em helemaal maar leeg gegooid en nu is ie weer helemaal ok.
een beetje laat van mij maar me modum was stuk dus ik kon ff niet reageren.:thumb:

Geplaatst door roni
allen bedankt voor de reactie,s ik heb em helemaal maar leeg gegooid en nu is ie weer helemaal ok.
een beetje laat van mij maar me modum was stuk dus ik kon ff niet reageren.:thumb:

Je hebt je hele boot.ini leegegooid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan